Az alábbiakban a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással kapcsolatos, 2013. január 1-jétől életbe lépett lényegi változásokra hívjuk fel a figyelmet.
(A kgfb rendszerében 2010. január 1-jétől hatályban lévő változásokról a csatolt anyagban olvashat.)
A díjhirdetés szabályai
A 2012. december 31-ig hatályos szabályozás szerint a biztosítók a következő naptári évre vonatkozó díjtarifájukat egy évben csak egyszer, minden év október 30-ig legalább két országos napilapban, valamint saját honlapjukon hirdethették meg. A díjhirdetés módja és lehetséges időpontja a következők szerint változott:
A biztosítók bármikor díjtarifát hirdethetnek. A biztosítók új díjtarifái a meghirdetés napjától számított 60. nap után, egy előre meghatározott napon lépnek hatályba, s azokat a Magyar Nem-zeti Bank (MNB) honlapján, saját honlapjukon, továbbá a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) honlapján teszik közzé. A honlapok közötti esetleges eltérés esetén az MNB hon-lapján meghirdetett tarifa alkalmazandó.
Ennek megfelelően a biztosítók évente többször hirdethetnek díjtarifát, de egy adott napra vonatkozóan csak egy díjtarifa lehet hatályos.
Változtak a fedezetlenségi díjtarifa meghirdetésének szabályai is. 2013. január 1-jétől a Kártalanítási Számla kezelője (MABISZ) a fedezetlenségi díj tarifáját legkésőbb a naptári év végét megelőző 45. napig a MNB honlapján hirdeti meg, továbbá a MABISZ honlapján is közzéteszi. A fedezetlenségi díjat arra az időszakra kell megfizetni, amíg a üzemben tartó, ennek hiányában a tulajdonos (a továbbiakban együttesen: fogyasztó) nem rendelkezik a gépjárműre érvényes kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással. Eltérés esetén a Felügyelet honlapján meghirdetett tarifa alkalmazandó. Nem változott ugyanakkor az, hogy évente csak egyszer lehet fedezetlenségi díjat hirdetni.
A szerződéskötés szabályai
1. A 2013. január 1-jétől hatályos szabályozás értelmében a biztosító által meghirdetett díjtarifa a meghirdetés napjától számított 60. napot követően, a biztosító által előre meghatározott napon lép hatályba. A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási szerződés pedig csak a biztosítási időszak kezdő napján hatályos díjtarifa szerint köthető meg.
Példával szemléltetve: a biztosító 2014. október 30-án a 2015. január 1-jétől hatályos díjtarifát meghirdette. A biztosító 2015. január 1-jén ismét díjtarifát hirdet, amely a biztosító által előre meghatározott időpontban, esetünkben március 10-én lép hatályba.
A biztosító következő díjhirdetésére 2015. április 1-jén kerül sor. Ebben az esetben a díjtarifa 2015. május 31-ét követő, biztosító által előre meghatározott időpontban, például 2015. június 15-én lép hatályba.
Ha az ügyfél kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási szerződésében meghatározott kockázatviselés kezdete a 2015. január 1. és a 2015. március 10. közötti időpontra esik, a szerződés a 2014. október 30-án meghirdetett díjtarifa szerint köthető meg. Ha a kockázatviselés kezdete a 2015. március 10. és 2015. június 15. közötti időszakra esik, a szerződés a 2015. január 1-jén meghirdetett díjtarifa szerint köthető meg. Ha a kockázatviselés kezdete 2015. június 15. utáni időpontra esik, az ügyfél addig szerződhet a 2015. április 1-jén meghirdetett díjtarifa szerint, amíg a biztosító által meghirdetett következő díjtarifa nem lép hatályba.
A biztosítási időszak nem a naptári évhez kötődik, hanem főszabály szerint a szerződésben meghatározott kockázatviselés kezdetétől számított egy évre szól. A szerződésre az a díjtarifa lesz érvényes, mely a biztosítási időszak kezdő napján érvényben van. Azaz a következő évfordulóig ez a tarifa vonatkozik a szerződőre, függetlenül attól, hogy a biztosító időközben esetleg újabb tarifát hirdet meg.
Így a 2010. január 1-je előtt kötött – jelenleg az állomány jelentős részét kitevő - naptári évfordulós szerződés esetén a 2015 egészére a - legkésőbb - 2014. október 30-án meghirdetett díjtarifát kell alkalmazni. A 2010. január 1-jét követően megkötött nem naptári évfordulós szerződések esetén a biztosítási időszak kezdő napján hatályos díjtarifa alkalmazandó.
2.Felhívjuk a figyelmet, hogy a szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatot a fogyasztó teszi. A biztosító az ajánlatot – jogszabályban meghatározott esetekben - a hozzá történő beérkezéstől számított 15 napon belül utasíthatja el vagy tehet javaslatot az ajánlat módosítására.
A biztosító a biztosítási időszak kezdetét 60 nappal megelőzően tett ajánlatot nem fogadhatja el, és ezen időpontot megelőzően szerződést nem köthet, az így létrejött szerződés érvénytelen. A biztosító az ajánlat elutasításáról annak beérkezésétől számított tizenöt napon belül köteles értesíteni a fogyasztót.
Példával szemléltetve, ha az ügyfél szerződésében meghatározott kockázatviselés kezdete 2015. március 10., akkor az ügyfél leghamarabb csak a kockázatviselés kezdetét megelőző 60. napon, azaz 2015. január 9-én tehet ajánlatot a biztosító számára, a 2015. március 10. napján hatályos díjtarifa figyelembe vételével.
Közlési kötelezettségre vonatkozó szabályok
A fogyasztót szerződéskötéskor közlési kötelezettség terheli, amely a valóságnak megfelelő adatszolgáltatást jelenti. A fogyasztó abiztosítás elvállalása szempontjából lényeges valamennyi körülményt köteles közölni a biztosítóval: így különösen az új biztosítási időszak kezdő napját, továbbá biztosítóváltás esetén az előző biztosítási időszakra vonatkozóan a fedezetet nyújtó biztosító nevét, a biztosítást igazoló okirat számát, valamint – ha a fogyasztó már rendelkezik azzal – a kártörténeti rendszer azonosító számot is.
A kárnyilvántartó szerv a kártörténeti nyilvántartási rendszerben történő folyamatos azonosíthatóság érdekében kártörténeti rendszer azonosító számot képez, amelyet a biztosító írásban közöl a fogyasztóval. A biztosító a kártörténeti rendszer azonosító számot a szerződés megszűnéséről szóló értesítőn, valamint a biztosítási időszak utolsó napját megelőző 50. napig elküldött, a biztosítási évfordulóról és a következő biztosítási időszakra vonatkozó várható díjról szóló értesítőn köteles feltüntetni.
A díj módosítására vonatkozó szabályok
A szerződés díjának módosítása
1. A biztosítóknak lehetőségük nyílik arra, hogy - ha afogyasztó a szerződéskötéskor nem a valóságnak megfelelő adatokat közölt, és emiatt a szerződés díja a díjtarifa szerint megállapítandó díjtól eltér - a szerződés díját legkésőbb a kockázatviselés kezdetét követő 60 napon belül, a kockázatviselés kezdetétől alkalmazandó hatállyal, a biztosítási időszak kezdő napján alkalmazandó díjtarifa szerint utólagmódosítsák.
Példával szemléltetve, ha a szerződő a 2015. január 1-jei kockázatviselési kezdetű szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatán valótlan adatot közöl, vagy olyan kedvezményt tüntet fel, amelynek igénybevételére nem jogosult, a biztosító legkésőbb 2015. március 2-ig a szerződés díját – a kockázatviselés kezdetére, azaz 2015. január 1-jére visszamenő hatállyal – a 2015. január 1-jén hatályos díjtarifa szerint módosíthatja. (Például a fogyasztógyermekkedvezmény igénybe vételét tünteti fel az ajánlaton, ugyanakkor nincs gyermeke.)
2. Ha a szerződő az ajánlaton nem a valóságnak megfelelően tünteti fel a bonus-malus besorolást, a biztosító a kártörténeti nyilvántartásból lekérdezett adatok ismeretében a biztosítási időszak kezdetét követő 45 napon belül, a biztosítási időszak kezdetére visszamenő hatállyal állapítja meg a szerződés végleges besorolását és a fogyasztót értesíti a besorolás szerinti díjról.
Példával szemléltetve, ha a szerződő a 2015. január 1-jei kockázatviselési kezdetű szerződés megkötésére vonatkozó ajánlaton kedvezőbb besorolást tüntet fel, mint amire jogosult (például B08 helyett B10), a biztosító legkésőbb 2015. február 14-ig a szerződés díját – a kockázatviselés kezdetére, azaz 2015. január 1-jére visszamenő hatállyal – a 2015. január 1-jén hatályos díjtarifa szerint módosíthatja.
Az ajánlattól eltérő díj megállapítása
Ha a szerződő az ajánlatot nem a díjtarifának és a biztosítási feltételeknek megfelelően nyújtja be, a biztosítóaz ajánlatot a hozzá történő beérkezéstől számított 15 napon belül az elutasítás indokának feltüntetése mellett elutasíthatja vagy javaslatot tehet az ajánlat – a díjtarifának és a biztosítási feltételeknek megfelelő – módosítására.
Példával szemléltetve, ha a szerződő az ajánlatot 2014. november 10-én adja át a biztosító részére, és az ajánlaton olyan kedvezményt tüntet fel, amely a tarifában nem szerepel, a biztosító az ajánlat átadásától számított 15 napon belül, azaz 2014. november 25-ig az ajánlatot elutasíthatja vagy javaslatot tehet az ajánlat módosítására.
Díjfizetés szabályai
A díjnemfizetéssel megszűnt szerződés újrakötése esetén a szerződő fél a szerződés megkötésekor köteles megfizetni az újrakötött szerződés vonatkozásában az adott biztosítási időszak hátralévő részére járó díjat, és – ha még nem fizette meg – a díjnemfizetéssel megszűnt szerződés vonatkozásában a 60 napos türelmi időre járó díjat.
Amennyiben keletkezett fedezetlenségi díj azt is.
Az újrakötött szerződés díját az újrakötés időpontjában érvényes tarifa szerint kell megállapítani – tehát, ha időközben a biztosító új tarifát hirdetett, akkor azt kell alkalmazni!
Azaz ebben az esetben a szerződőnek a szerződés megkötésekor nemcsak a biztosítási időszakból hátralévő időre járó díjat, hanem azt a díjjal nem fedezett, 60 napos türelmi időre járó díjat is meg kell fizetnie, ami alatt a biztosító a korábbi szerződés alapján kockázatban állt. Ezeken túl a fogyasztónak a fedezetlenségi díj összegét is meg kell fizetnie a biztosító számára. Ha a fedezetlenségi időszak a 120 napot meghaladja, a biztosító részletfizetési lehetőséget nyújthat.
Felhívjuk a figyelmet arra, hogy a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás után baleseti adót kell fizetni.
A biztosító a fogyasztó által befizetett összegből elsőként a baleseti adót majd ezt követően a díjat könyveli le, így a díjfizetés teljesítéséhez nem elég csupán az esedékes díj megfizetése, hanem a kapcsolódó baleseti adó lerovása is szükséges.Amennyiben az ügyfél a díj és a megállapított adó együttes összegénél kevesebbet fizetett be, a szerződés díjhátralékossá válik, és akár meg is szűnhet.
A baleseti adóról bővebben ebben a tájékoztatóban olvashat.
A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás rendszerével kapcsolatos további tudnivalókat a hasznos tudnivalók a kgfb szerződésekről című tájékoztatónkban olvashat.
Kapcsolódó hivatkozások
- Hatályos javadalmazási szabályokról szóló MNB tájékoztató
- A Magyar Nemzeti Bank 3/2014. (VII. 23.) számú ajánlása a lakossági betétekhez kapcsolódó likviditáskiáramlásokról
- Frissült az informatikai rendszer védelméről szóló módszertani útmutató
- Összefoglaló a felügyeleti hatóság 2013. III. negyedéves, illetve a Magyar Nemzeti Bank 2013. IV. negyedéves fogyasztóvédelmi célú hatósági tevékenységéről
- Az Európai Értékpapír-piaci Hatóság (ESMA) figyelmeztetése az összetett termékekbe történő befektetések kockázatairól
- A Magyar Nemzeti Bank 1/2014. (I. 9.) számú ajánlása a short ügyletekről és a hitel-nemteljesítési csereügyletekkel kapcsolatos egyes szempontokról szóló 236/2012/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet szerinti árjegyzői tevékenységek és elsődleges piaci műveletek mentességéről
- Megjelent a PSZÁF 2012. évi Aranykönyve
- 7/2013. számú Vezetői körlevél a portfóliókezelési és befektetéskezelési tevékenység végzése során a portfóliókra terhelt költségekről és az ösztönzőkről
- A Felügyelet 2013. évi második fogyasztóvédelmi kockázati jelentése
- A Felügyelet válaszai a Kúria egyes, a devizaalapú hitelezéssel összefüggő kérdéseire
- Díjhirdetés és biztosítóváltás a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításoknál - 2013. október
- A nyugdíjpénztári tagok díjterhelése (2000-2012)
- 4/2013. számú Vezetői körlevél a kombinált betéti termékekre vonatkozó kiemelt befektetői információkról
- A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete elnökének 12/2013. (VII.30.) számú ajánlása az önkéntes nyugdíjpénztárak választható portfóliós szabályzatainak kialakításáról
- 3/2013. számú Vezetői körlevél a folyamatos szerződésekre vonatkozó elszámolások megküldéséről
- Hírlevél, 2013. június
- A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete elnökének 11/2013. (VII. 12.) számú ajánlása az ingatlanalap-kezelési tevékenység megfelelő végzéséhez
- A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete elnökének 10/2013. (VI. 28.) számú ajánlása a kezelt portfólión elért teljesítményre, illetve hozam számítására és bemutatására vonatkozó elvárásokról
- Összefoglaló a Felügyelet fogyasztóvédelmi célú, 2013. I. negyedéves hatósági tevékenységéről
- 5/2013. számú Vezetői körlevél - Figyelemfelhívás a hitelintézetek számára a konszolidált betétadat előállításáról szóló útmutató változásáról
- A PSZÁF 2012. évi éves jelentése
- A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete elnökének 7/2013. (III. 27.) számú ajánlása a letétkezelési tevékenységről
- Hírlevél, 2013. április
- 2/2013. számú Vezetői körlevél a befektetési szolgáltatási tevékenységet végző intézmények számára az EMIR feladatok elvégzéséről, a nem pénzügyi szerződő felek tájékoztatásáról
- A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete elnökének 4/2013. (II. 12.) számú ajánlása a pénzügyi intézmények ingatlanpiaci kockázatai mérséklésének elősegítésére
- Hírlevél, 2013. február
- A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete elnökének 5/2013. (III. 4.) számú ajánlása a befektetési szolgáltatási tevékenységet nyújtó intézményeknek az ügyfél számára hátrányt okozó érdek-összeütközések megelőzéséről
- Hírlevél, 2013. május
- A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete elnökének 6/2013. (III. 11.) számú ajánlása a belső védelmi vonalak kialakításáról és működtetéséről, a pénzügyi szervezetek irányítási és kontroll funkcióiról
- Hírlevél, 2013. március
- Hírlevél, 2013. július-augusztus
- 9/2012. számú Vezetői körlevél az EGT államban székhellyel rendelkező, a pénzügyi szektorhoz tartozó külföldi vállalkozások Magyarországon bejegyzett pénzügyi fióktelepeitől elvárt magatartásról
- 11/2012. számú Vezetői körlevél a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási díjtarifa-hirdetéssel kapcsolatos felügyeleti elvárásokról
- Felhívás a magyarországi székhelyű gazdasági társaságok (nem pénzügyi szerződő felek) számára a tőzsdén kívüli származtatott ügyletekkel kapcsolatos tájékoztató adatok Felügyeletre történő megküldésére
- A napközbeni átutalási megbízás szabványalkalmazási útmutatója
- 8/2012. számú Vezetői körlevél az egészségpénztárak betételhelyezési gyakorlatáról
- Hírlevél, 2013. szeptember
- Módszertani változtatások, viszontbiztosítási politika, többlethozam visszatérítések 2011-ben a biztosítók éves aktuáriusi jelentései alapján
- Témaelemzés a hazai tőkevédett alapok szektoráról (2013)
- Hírlevél, 2012. december-2013. január
- Módszertani útmutató a helyreállítási terv elkészítéséhez
- A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete elnökének 8/2013. (IV. 29.) számú ajánlása BUBOR jegyzésben részt vevő piaci szereplők számára
- 6/2012. számú Vezetői körlevél a short ügyletekről és a hitel-nemteljesítési csereügyletekkel (CDS) kapcsolatos egyes szempontokról szóló 236/2012/EU Rendelet hatályba lépéséről
- Hírlevél, 2012. október
- Hírlevél, 2012. szeptember
- Összefoglaló a Felügyelet fogyasztóvédelmi célú, 2012. IV. negyedéves hatósági tevékenységéről
- 7/2012. számú Vezetői körlevél a befektetési szolgáltatási tevékenység nyújtása során a szakmai ügyfelek és elfogadható partnerek tájékoztatásával kapcsolatos elvárásokról
- A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete elnökének 1/2013. (I. 15.) számú ajánlása a kereskedési platformok és a befektetési vállalkozások által az automatizált kereskedési környezetben alkalmazandó rendszerekről és kontrollokról
- 4/2012. számú Vezetői körlevél a pénzügyi szervezeteknél a közösségi és publikus felhőszolgáltatás igénybevételéből eredő kockázatokról
- Aranykönyv, 2011
- Hírlevél, 2012. június
- Összefoglaló a Felügyelet fogyasztóvédelmi célú, 2012. III. negyedéves hatósági tevékenységéről
- A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete elnökének 7/2012. (V.31.) számú ajánlása a kiemelt befektetői információs tájékoztató elkészítésének és alkalmazásának főbb alapelveiről a befektetési alapok és a befektetési alapok alapkezelőinek számára
- Hírlevél, 2012. július-augusztus
- Elemzés a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások 2011/2012-es átkötéseiről
- Összefoglaló a Felügyelet fogyasztóvédelmi célú, 2012. II. negyedéves hatósági tevékenységéről
- A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete elnökének 6/2012. (IV.17.) számú ajánlása a mögöttes kitettségeknek a nagykockázat-vállalási szabályok értelmezése keretében történő kezeléséről
- Hírlevél, 2012. április
- Összefoglaló a Felügyelet fogyasztóvédelmi célú, 2012. I. negyedéves hatósági tevékenységéről
- Hírlevél, 2012. május
- 3/2012. számú Vezetői körlevél a részvénykönyvvezetés és tulajdonosi megfeleltetés szabályainak történő megfelelés kötelezettségéről
- Hírlevél, 2012. november
- A Magyar Nemzeti Bank 2/2014. számú módszertani útmutatója a magánnyugdíjpénztárak közötti átlépésekre vonatkozóan
- Hírlevél, 2012. március
- A nyugdíjpénztári tagok díjterhelése (2000-2011)
- 2/2012. számú Vezetői körlevél az államháztartásról szóló új 2011. évi CXCV. számú törvény, a Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. számú törvény és a kapcsolódó kormányrendeletek alkalmazásáról
- Hírlevél, 2012. február
- A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete elnökének 10/2012. (X. 5.) számú ajánlása a pénzpiaci alapokról
- Megjelent a QIS5 magyarországi újrafuttatásának összegző értékelése
- Összefoglaló a Felügyelet fogyasztóvédelmi célú, 2011. II. féléves hatósági tevékenységéről
- Hírlevél, 2011. december-2012. január
- Banyár József: Drágák-e a magyar (nemélet)-biztosítások? (2012. szeptember 12.)
- 1/2012. számú Vezetői körlevél a hitelintézetekről és a pénzügyi vállalkozásokról szóló 1996. évi CXII. törvény 200/B. §-a (2) bekezdés f) pontjának 2. alpontja alkalmazásáról
- A PBT működésének első 100 napját összegző sajtótájékoztató anyaga
- Gyorselemzés a végtörlesztésről (2012. február 28.)
- Hírlevél, 2011. november
- A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete elnökének 1/2012. (I. 6.) számú ajánlása a kereskedési tevékenység során felmerülő működési kockázatok kezeléséről
- Az Európai Bankhatóság (EBA) ismertette a bankszektor iránti bizalom helyreállítását célzó európai uniós intézkedéseket
- 10/2011. számú Vezetői körlevél a jelzálogjog, a végrehajtási jog, illetve az elidegenítési és terhelési tilalom törlésére vonatkozó földhivatali eljárásokról a devizában felvett lakáscélú hitelek végtörlesztése esetén
- A nyugdíjpénztári tagok díjterhelése (2000-2010)
- 11/2011. számú Vezetői körlevél a nyugdíj-előtakarékossági számlák és a tartós befektetési szerződések fogyasztóvédelmi kérdéseiről
- A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének 7/2011. számú módszertani útmutatója az internetbanki szolgáltatások biztonságáról
- A PSZÁF és a Magyar Könyvvizsgálói Kamara közös ajánlása (4/2011. - X.4.) a könyvvizsgálók által a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének évente készítendő külön kiegészítő jelentés szerkezetéről és tartalmáról
- 8/2011. számú Vezetői körlevél az otthonvédelemmel összefüggő egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXI. törvény egyes pontjaival kapcsolatban
- 9/2011. számú Vezetői körlevél a deviza alapú kölcsönök Hpt. 200/B §-a szerinti végtörlesztési lehetőségével érintett követelések prudenciális kezelésére vonatkozó felügyeleti elvárásokról
- Gyorselemzés: Hitelintézeti aktivitás - 2012. októberi statisztikai adatok
- Aranykönyv, 2010
- Hírlevél, 2011. július-augusztus
- 6/2011. számú Vezetői körlevél a bankkártyákkal kapcsolatban elvárt, fogyasztói érdekeket figyelembe vevő, váratlan helyzetek esetén követendő intézményi gyakorlatról
- Statisztikai összefoglaló a 2011. I. félévben a Felügyelethez, valamint az intézményekhez benyújtott fogyasztói beadványok alakulásáról
- Hírlevél, 2011. október
- 7/2011. számú Vezetői körlevél az átstrukturált hitelek (követelések) kezeléséről
- A PSZÁF 2010. évi éves jelentése
- Statisztikai összefoglaló a 2011. III. negyedévben a Felügyelethez benyújtott fogyasztói beadványok alakulásáról
- Hírlevél, 2011. szeptember
- Hírlevél, 2011. június
- 4/2011. számú Vezetői körlevél a CRD IV likviditási követelményekre való felkészülésről, valamint a külföldi források futamidő-rövidülésének problémájáról
- Hírlevél, 2011. május
- Tájékoztató a foglalkoztatói nyugdíjról és intézményeiről szóló 2007. évi CXVII. törvény 83.§-a alapján a határon átnyúló szolgáltatást nyújtó, más EGT-államban bejegyzett foglalkoztatói nyugdíjszolgáltató intézmények részére
- Országjelentés a Szolvencia II projekt ötödik mennyiségi hatástanulmányához (QIS5) kapcsolódóan
- Hírlevél, 2011. április
- Gyakran ismétlődő kérdések a magánnyugdíjpénztári tagsággal és a TB rendszerbe történt visszalépéssel kapcsolatban
- Hírlevél, 2011. január
- 3/2011. számú Vezetői körlevél az egyes adókötelezettségek teljesítésében közreműködő kijelölt hitelintézetek feladatairól
- 1/2011. számú Vezetői körlevél a hitelintézetek számára a svájci frank alapú lakossági devizahitelek euró alapú deviza hitelre való átalakításáról
- Statisztikai összefoglaló a 2011. I. negyedévben a Felügyelethez benyújtott fogyasztói beadványok alakulásáról
- Hírlevél, 2010. november
- Hírlevél, 2010. október
- 2/2011. számú Vezetői körlevél a fogyasztóvédelmi ügyekért felelős kapcsolattartó feladatairól
- Hírlevél, 2011. február
- Statisztikai összefoglaló a 2010. IV. negyedévben a Felügyelethez benyújtott fogyasztói beadványok alakulásáról
- Pénztári szektor idősorai (frissítve a 2014. IV. negyedévi adatokkal)
- A magyar biztosítási piac nemzetközi összevetésben
- Hírlevél, 2011. március
- Hírlevél, 2010. augusztus
- Aranykönyv, 2009
- Hírlevél, 2010. szeptember
- 3/2010. számú Vezetői körlevél a pénztárak tagszervezési tevékenységéről és a tagokkal folytatott kommunikációról
- 9/2010. számú Vezetői körlevél a hitelintézetek számára a konszolidált betétadat előállításáról szóló útmutató változásáról
- 2/2010. számú Vezetői körlevél a belső csalások megelőzéséről és felderítéséről
- 4/2010. számú Vezető körlevél a hitelintézetek számára a konszolidált betétadat előállításáról szóló útmutató változásáról
- A nyugdíjpénztári tagok díjterhelése (2000-2009)
- 6/2010. számú Vezetői körlevél a magánnyugdíj-pénztári hozamgarancia megállapításával kapcsolatos eljárásokról
- Hírlevél, 2010. május
- A bancsoportoknál lefolytatott 2009-es SREP vizsgálatok főbb tapasztalatai
- QIS5 Kérdések és Válaszok (2010. október 13.)
- A hazai biztosítók Szolvencia II felkészültsége a GAP analízis alapján (összefoglaló áttekintés)
- 5/2010. számú Vezetői körlevél a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási díjtarifa-hirdetéssel kapcsolatos felügyeleti elvárásokról
- Pályázati felhívás civil fogyasztóvédelmi hálózat működtetésének támogatására
- Hírlevél, 2010. április
- 1/2010. számú Vezetői körlevél az elhatárolt szerzési költségekről
- A PSZÁF 2009. évi éves jelentése
- Hírlevél, 2010. június
- Panaszkezelési tájékoztató, 2010. I. negyedév
- Hírlevél, 2010. február
- A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete elnökének 1/2010. (I.19.) számú ajánlása a javadalmazási politika alkalmazásáról
- A hitelintézetek és befektetési vállalkozások tőkekövetelmény szabályozásának (CRD) a közelmúltban elfogadott és jelenleg folyamatban lévő uniós módosításai
- Hírlevél, 2010. március
- 12/2009. számú Vezető körlevél a betétbiztosítást érintő 2010. január 1-jén hatályba lépő jogszabályváltozásokról és az azok kapcsán felmerülő hitelintézeti feladatokról
- Gyakran ismételt kérdések a társadalombiztosítási nyugdíjrendszerbe való visszalépés kapcsán (frissítve 2009. november 30-án)
- Hírlevél, 2010. január
- A garantált alapok szektorának értékelése
- Hírlevél, 2009. augusztus
- 11/2009. számú Vezetői körlevél a KGFB flotta szerződések díjainak közzététele és a KGFB flotta szerződések kezelése területén elvárt magatartásról
- Tájékoztatás a CEIOPS (Committee of European Insurance and Occupational Pensions Supervisors) tisztújításáról
- A Felügyelet által kiszabható bírságok mértékének jogszabályokban meghatározott keretei
- A PSZÁF 2011. évi publikációs naptára
- Aranykönyv, 2008
- Hírlevél, 2009. november
- 8/2009. számú Vezetői körlevél a devizaalapú hitelek törlesztésében bekövetkezett változások esetén az ügyfeleknek adandó tájékoztatásról
- A felügyeleti határozatok számozásának egységesítéséről
- Tájékoztató a foglalkoztatói nyugdíjról és intézményeiről szóló 2007. évi CXVII. törvény 83.§-a alapján, a határon átnyúló szolgáltatást nyújtó más EGT-államban bejegyzett foglalkoztatói nyugdíjszolgáltató intézmények részére
- 9/2009. számú Vezetői körlevél a hibás adattartalmú banki igazolások kiadásából fakadó kockázatokról, valamint a hitelintézetek által kibocsátott banki igazolások adattartalmának jogszabályi megfelelőségéről
- Hírlevél, 2009. március
- Hírlevél, 2009. február
- 5/2009. számú Vezetői körlevél a nyugdíjpénztárak tagok felé történő tájékoztatásának tartalmáról
- Az USA 19 nagybankjában végzett felügyeleti stresszteszt eredményei
- A PSZÁF januári hírlevele
- 7/2009. számú Vezetői körlevél a devizaalapú hitelek törlesztése kapcsán az ügyfelekre nehezedő terhek mérséklésével kapcsolatban a hitelintézetektől elvárt magatartásról
- A PSZÁF 2008. évi éves jelentése
- 3/2009. számú Vezetői körlevél valamennyi hitelintézet, pénzügyi vállalkozás, befektetési vállalkozás és biztosító részére
- 2/2009. számú Vezetői körlevél az ingatlanalapot és az ingatlanalapba fektető befektetési alapot kezelő befektetési alapkezelők részére
- IMF Global Financial Stability Report
- Tanulmány a banki betéti szolgáltatások árképzési gyakorlatáról magyarországi és nemzetközi viszonylatban
- Hírlevél, 2009. június
- Hírlevél, 2009. május
- 10/2009. számú Vezetői körlevél a gépjármű finanszírozást nyújtó pénzügyi intézmények számára
- Speciális pénzügyi intézmények idősora
- 8/2010. számú Vezetői körlevél a pénzügyi intézmények számára a Nemzeti Adó- és Vámhivatalról szóló 2010. évi CXXII. törvény hatálybalépésével kapcsolatban
- Hírlevél, 2009. szeptember
- Kártalanítási számla összefoglaló adatok, 2001-2008
- Hírlevél, 2009. április