2012. november 14-től érhetők el a Felügyelet Pénzügyi tanácsadó irodahálózat és a Teendők pénzügyi panaszok esetén című fogyasztóvédelmi kiadványai.

Annak érdekében, hogy a fogyasztók minél szélesebb köre juthasson a lakóhelyéhez közel ingyenes segítséghez pénzügyi témában, a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) 11 megyeszékhelyű kirendeltséggel rendelkező pénzügyi tanácsadó irodahálózatot hozott létre. A Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete által működtetett pénzügyi tanácsadó irodák tevékenysége az ügyfelek számára ingyenes és független az egyes pénzügyi szolgáltatóktól, a tanácsadók konkrét szolgáltatót, illetve egyedi terméket nem ajánlanak.

Az irodák könnyebb elérése céljából a PSZÁF a Pénzügyi tanácsadó irodahálózat című kiadványával segíti az irodák környezetében élő fogyasztók tájékozódását.

A PSZÁF Teendők pénzügyi panaszok esetén című fogyasztóvédelmi kiadványát a bankok ügyfélszolgálatán és a nagyobb forgalmú postákon, illetve egyes áruházakban terjeszti.

Pénzügyi szolgáltatással kapcsolatos kifogás, panasz esetén először közvetlenül a pénzügyi szolgáltatónak kell jelezni a problémát, lehetőség szerint közösen keresve a megoldást. Csak ennek eredménytelenségekor érdemes további fórumokhoz fordulni. A panasz szolgáltató általi kezelésének módjáról, az eljárás menetéről és a határidőkről legegyszerűbben a pénzügyi szolgáltató honlapján, vagy annak fiókjaiban elhelyezett panaszkezelési szabályzatból lehet informálódni, de az ügyintézők, illetve a telefonos ügyfélszolgálatok is szolgálnak felvilágosítással.

A Teendők pénzügyi panaszok esetén című kiadványból tájékozódhat a panaszkezelés menetéről és arról, hogy milyen fórumokhoz fordulhat, ha a szolgáltató elutasítja panaszát.

Budapest, 2012. november 14.

Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete