A MiFID I irányelv 19.
cikke, illetve a MiFID I végrehajtási irányelv 26. cikke, valamint az ezen szabályokat
implementáló, a befektetési vállalkozásokról és az árutőzsdei szolgáltatókról,
valamint az általuk végezhető tevékenységek szabályairól szóló 2007. évi
CXXXVIII. törvény (Bszt.) 61. §-a már meghatározza azokat a
minimumkövetelményeket, amelyeket a szolgáltatónak jelenleg is be kell tartania
abban az esetben, ha bármilyen ellenszolgáltatásra vagy egyéb ösztönzésre kerül
sor. Az előzőekben említett ösztönzőkre vonatkozó előírásokhoz képest a MiFID
II irányelv 24. cikke, illetve a kapcsolódó másodszintű jogszabályok, valamint
a Bszt. 2018. január 3-tól hatályos 41. §-a és a befektetési szolgáltatási
tevékenységhez, illetve a kiegészítő szolgáltatáshoz kapcsolódó ösztönzőkről
szóló 15/2017. (VI. 30.) NGM rendelet a részletszabályok meghatározásával bővíti
a minőségjavításra fordíthatóság követelményrendszerét és az ügyfeleket érintő
tájékoztatási és közzétételi szabályokat, továbbá szigorította a
transzparenciára vonatkozó előírásokat. Új szabályozási elemként jelenik meg
azonban az ösztönzők korlátozása a független alapú befektetési tanácsadásánál
és a portfoliókezelési szolgáltatásnál.
2020. ÉVBEN KIADOTT
2018. ÉVBEN KIADOTT
2017. ÉVBEN KIADOTT
1/2017. - Hogyan lehet meghatározni azt, hogy mely juttatások járulnak hozzá az ügyfélnek nyújtott szolgáltatás minőségének javításához?
2/2017. - Jól értelmezzük-e, miszerint a MIFID II. 24. cikk (7) bekezdés b) pontja csak a független alapon nyújtott befektetési tanácsadás esetére vonatko-zik, azaz sem a nem független alapon nyújtott tanácsadás, sem a tanács-adást mellőző ügyletek végrehajtása esetére nem alkalmazandó?
A befektetési alapkezelőktől kapott forgalmazói jutalék ösztönzőnek minősül-e?
Jól értelmezzük-e, hogy nem független alapon nyújtott befektetési tanácsadás vagy egyéb befektetési / kiegészítő befektetési szolgáltatás nyújtása során közvetítői / függő ügynöki keretszerződés / profitmegosztási-megállapodás keretében forgalmazott termékek esetében, a termékek eladásáért a forgalmazótól az ügynök részére járó díjazás nem minősül ösztönzőnek, ebből következően az ösztönzőkre irányadó korlátozó szabályok nem alkalmazandóak rájuk?
Az ÁKK Zrt. (ÁKK) által az elsődleges forgalmazók részére fizetett forgalmazási jutalék ösztönzőnek minősül-e?
6/2017. - Az elsődleges forgalmazók által a másodlagos forgalmazók részére fizetett forgalmazási jutalék ösztönzőnek minősül-e?