A tanulmány a felvásárlások vállalati teljesítménymutatókra gyakorolt hatását vizsgálja magyar adatokon. A különbségek különbsége módszert matchinggel kombinálva megmutatjuk, hogy a felvásárlást követően számottevően javul a felvásárló vállalatok teljesítménye. A felvásárolt cégek – jellemzően alacsony – hatékonysági mutatóit is figyelembe véve a felvásárlás teljes hatékonyságnövelő hatását is számszerűsítjük. Eredményeink szerint a magyar gazdaságban a felvásárlás hatásos eszköze a termelékenység javításának. A hatékonyságjavulás mértéke függ a felvásárlás típusától. Nagyobb javulás figyelhető meg, ha a felvásárló kisebb és kevésbé hatékony volt a felvásárlás előtt. Ez jelzi, hogy az akvizíciók jelentős mértékben járulhatnak hozzá a mérethatékonyság javításához. Az átlagos termelékenységi hatás kétszeresére nő, ha a felvásárló és a felvásárolt vállalat korábban beszállítói kapcsolatban állt. A recesszió alatti felvásárlások több szempontból is eltérnek az átlagostól. A felvásárlások gyakorisága csökken, annak ellenére, hogy nő a potenciális célvállalatok száma. Ugyanakkor a hatékonyságjavulás a kedvezőtlen üzleti környezet ellenére is jelentős marad, mert a felvásárló vállalatok több lehetséges ügylet közül választhatják ki a legkedvezőbbet.