BIZTOSÍTÓKNAK
nyomtatásPályázati kiírás archív
- A Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítás minősítésre vonatkozó pályázat 2022. február 21-étől hatályos feltételei
- A Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítás minősítésre vonatkozó pályázat 2020. július 16-ától hatályos feltételei (a módosításokkal egységes szerkezetbe foglalt változat)
- A Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítás minősítésre vonatkozó pályázat 2019. december 31-étől hatályos feltételei
Védjegy szabályzat
A Pályázathoz csatolandó dokumentumok listája
A Magyar Nemzeti Bank az alábbi dokumentumokat várja a Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítás (MFO) minősítés elnyerésére pályázó biztosítóktól a pályázat benyújtása során.
- cégszerűen aláírt, a 4. számú melléklet szerinti nyilatkozat (Nyilatkozat) a pályázati kiírásban foglalt feltételek elfogadásáról, a Minősítés előírásoknak megfelelő használatáról;
- a minősíteni kért biztosítási termékhez a Biztosító által rendszeresített teljes ajánlati dokumentáció (intézményi minta);
- a minősíteni kért biztosítási termék részletes kondícióit tartalmazó „biztosítási termékismertető” (IPID);
- felsorolásszerű melléklet a feltételeknek megfelelésről (Ld. jelen pályázati kiírás 6. melléklete szerinti „Pályázati ellenőrző lap”);
- igényazonosító lap;
- kárrendezéshez szükséges, benyújtandó dokumentumok listája (ügyféltájékoztató minta);
- PBT alávetést tartalmazó nyilatkozat;
- a Bit. 132. §-a szerinti termékterv;
- Biztosító által benyújtani kívánt egyéb dokumentumok (minden egyéb, a minősíteni kért biztosítási termékre vonatkozó szerződési feltételt és egyéb kiegészítést tartalmazó dokumentum)
Gyakran ismételt kérdések a pályázati kiírással kapcsolatosan
1. Lehetősége van-e a Biztosítónak az MNB összehasonlító oldalon elvégzett díjkalkulációval történő megkeresés/ajánlatadás esetén a kockázat elbírálásra, azaz egy esetleges elutasításra?
A Biztosító a szokásos kockázatelbírálás módszereinek alkalmazásával dönthet a biztosítási kockázat befogadásáról.
2. Mire használhatja fel a Biztosító a kapott adatokat, azaz hogyan kell értelmezni azt, hogy „A Biztosító az MNB által megküldött adatokat kizárólag a szerződéskötés megkönnyítése, gyorsítása céljából használtatja fel, azokat az ügyfél részére történő termékösszehasonlítás céljára nem alkalmazhatja”?
A Pályázati kiírás az Összehasonlító oldalról érkező adatok felhasználását az Ügyfél által kiválasztott MFO termékre korlátozza. A termékek összehasonlítása, valamint a termék kiválasztása az Ügyfél által az MNB oldalán történik meg. A Biztosító oldala ebben az értelemben kizárólag a kockázatelbírálás, valamint a szerződéskötés végrehajtására szolgál.
Az MNB által átadott adatok használatával további termékösszehasonlítás nem végezhető.
3. Mit térít előzetesen a Biztosító abban az esetben, amennyiben az Ügyfél a Pénzügyi Békéltető Testület felé fordul?
A Biztosító a nem vitatott részt megtéríti az Ügyfél részére a PBT eljárástól függetlenül, előzetesen.
4. Hogyan valósul meg az elnevezésükben sztenderd kiegészítő biztosítások szolgáltatásának összehasonlítása az Összehasonlító oldalon?
A Biztosító a szolgáltatások tartalmát a szerződési feltételeiben rögzíti. Az Összehasonlító oldalon lehetőség lesz a fedezetek tájékoztató jellegű bemutatására.
5. Mi a különbség a kerti dísznövénybiztosítás, valamint a lábon álló növények biztosítása között?
A lábon álló növények – a kerti dísznövényekkel szemben - haszonnövényeket foglalnak magukba.
6. Történhet-e elektronikusan a szerződés Ügyfél általi felmondása?
A szerződés Ügyfél általi felmondása elektronikusan, a Biztosítónak az írásbeliség biztosításával ki alakított eljárása szerint is felmondható. A Biztosító úgy alakítja ki az elektronikus csatornát, hogy az eleget tegyen az írásbeliség követelményeinek és lehetővé tegye a felmondást.
7. Hogyan kezeli a Biztosító azt az esetet, amikor az ügyfél által az Igényazonosító lapon megadott ingóság érték a biztosító által ajánlott minimum biztosítási összeg alatt van?
A Biztosító ez esetben felhívja a figyelmet az esetleges alulbiztosítottság következményeire.
8. Hogyan használhatók fel az Ügyfél által az Összehasonlító oldalon indított kalkuláció adatai?
Az Összehasonlító oldalon végzett kalkuláció adataival az Ügyfél rendelkezik, a részére az MNB által átadott kalkulációs azonosító segítségével. A Biztosító a kalkulációs adatokat az Ügyfél által az Összehasonlító oldalon végzett kalkulációt követően éri el, amikor az ügyfél átnavigál a Biztosító oldalára.
9. Hogyan lesz lehetősége az ügyfélnek az építményeket fedezetbe vonni, illetve azokra biztosítási összeget megadni?
Nem szükséges külön meghatározni, az építmény az ingatlan részeként jelenik meg.
10. Igaz-e, hogy az MNB honlapján közzétett pályázati kiírás szerint a Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítás (MFO) alapcsomagnak minden, a pályázati kiírás 1. számú mellékletében rögzített káreseményre ki kell terjednie, a fedezett károk köre pedig csak meghatározott kiegészítő fedezetekkel bővíthető?
A kérdés első fele igaz, az MFO alapcsomagnak minden, a pályázati kiírás 1. számú mellékletében rögzített káreseményre ki kell terjednie. A kérdés másik fele azonban nem valós állításon alapul. Az MNB az MFO Pályázati kiírásban a kiegészítő fedezetek körét nem korlátozza, azt a Biztosítók szabadon választhatják meg. Sőt, az MNB elvárja, hogy amennyiben az MFO minősítés elnyerésére pályázó Biztosítónak van másik, MFO minősítés elbírálásra be nem nyújtott lakásbiztosítási terméke, akkor az MFO termékével is törekedjen közel azonos ügyféligények kiszolgálására, és lehetőség szerint az MFO termékéhez is kínálja azokat a főbb kiegészítő fedezeteket, amelyeket a nem MFO termékéhez is nyújt.