Kedves Látogató! Amennyiben hibát talál az oldalon, vagy további, technikai okokból adódó problémája merül fel, kérjük, hívja az ügyfélszolgálatot. Telefonszám 06-80-203-776. Köszönettel Magyar Nemzeti Bank.
EN
EN

GYIK

nyomtatás

 

Gyakran ismételt kérdések

1. Lehetősége van-e a Biztosítónak az MNB összehasonlító oldalon elvégzett díjkalkulációval történő megkeresés/ajánlatadás esetén a kockázat elbírálásra, azaz egy esetleges elutasításra?

A Biztosító a szokásos kockázatelbírálás módszereinek alkalmazásával dönthet a biztosítási kockázat befogadásáról. 

2. Mire használhatja fel a Biztosító a kapott adatokat, azaz hogyan kell értelmezni azt, hogy „A Biztosító az MNB által megküldött adatokat kizárólag a szerződéskötés megkönnyítése, gyorsítása céljából használtatja fel, azokat az ügyfél részére történő termékösszehasonlítás céljára nem alkalmazhatja”?

A Pályázati kiírás az Összehasonlító oldalról érkező adatok felhasználását az Ügyfél által kiválasztott MFO termékre korlátozza. A termékek összehasonlítása, valamint a termék kiválasztása az Ügyfél által az MNB oldalán történik meg. A Biztosító oldala ebben az értelemben kizárólag a kockázatelbírálás, valamint a szerződéskötés végrehajtására szolgál. 

Az MNB által átadott adatok használatával további termékösszehasonlítás nem végezhető.

3. Mit térít előzetesen a Biztosító abban az esetben, amennyiben az Ügyfél a Pénzügyi Békéltető Testület felé fordul?

A Biztosító a nem vitatott részt megtéríti az Ügyfél részére a PBT eljárástól függetlenül, előzetesen.

4. Hogyan valósul meg az elnevezésükben sztenderd kiegészítő biztosítások szolgáltatásának összehasonlítása az Összehasonlító oldalon?

A Biztosító a szolgáltatások tartalmát a szerződési feltételeiben rögzíti. Az Összehasonlító oldalon lehetőség lesz a fedezetek tájékoztató jellegű bemutatására.

5. Mi a különbség a kerti dísznövénybiztosítás, valamint a lábon álló növények biztosítása között?

A lábon álló növények – a kerti dísznövényekkel szemben - haszonnövényeket foglalnak magukba.

6. Történhet-e elektronikusan a szerződés Ügyfél általi felmondása?

A szerződés Ügyfél általi felmondása elektronikusan, a Biztosítónak az írásbeliség biztosításával ki alakított eljárása szerint is felmondható. A Biztosító úgy alakítja ki az elektronikus csatornát, hogy az eleget tegyen az írásbeliség követelményeinek és lehetővé tegye a felmondást.

7. Hogyan kezeli a Biztosító azt az esetet, amikor az ügyfél által az Igényazonosító lapon megadott ingóság érték a biztosító által ajánlott minimum biztosítási összeg alatt van?

A Biztosító ez esetben felhívja a figyelmet az esetleges alulbiztosítottság következményeire.

Ez a weboldal sütiket használ a kényelmesebb böngészés érdekében. A honlap használatával Ön elfogadja, hogy az oldal sütiket használ. Kérjük, olvassa elSüti tájékoztatónkat,amelyben további információkat olvashat a sütikről és azt is megtudhatja, hogyan tudja kikapcsolni vagy törölni őket.Elfogadom

Tájékoztatjuk, hogy az adatvédelmi jogszabályoknak való megfelelés érdekébenAdatvédelmi tájékoztatónkmegváltozott.Értem