GYIK
nyomtatás
Gyakran ismételt kérdések
1. Lehetősége van-e a Biztosítónak az MNB összehasonlító oldalon elvégzett díjkalkulációval történő megkeresés/ajánlatadás esetén a kockázat elbírálásra, azaz egy esetleges elutasításra?
A Biztosító a szokásos kockázatelbírálás módszereinek alkalmazásával dönthet a biztosítási kockázat befogadásáról.
2. Mire használhatja fel a Biztosító a kapott adatokat, azaz hogyan kell értelmezni azt, hogy „A Biztosító az MNB által megküldött adatokat kizárólag a szerződéskötés megkönnyítése, gyorsítása céljából használtatja fel, azokat az ügyfél részére történő termékösszehasonlítás céljára nem alkalmazhatja”?
A Pályázati kiírás az Összehasonlító oldalról érkező adatok felhasználását az Ügyfél által kiválasztott MFO termékre korlátozza. A termékek összehasonlítása, valamint a termék kiválasztása az Ügyfél által az MNB oldalán történik meg. A Biztosító oldala ebben az értelemben kizárólag a kockázatelbírálás, valamint a szerződéskötés végrehajtására szolgál.
Az MNB által átadott adatok használatával további termékösszehasonlítás nem végezhető.
3. Mit térít előzetesen a Biztosító abban az esetben, amennyiben az Ügyfél a Pénzügyi Békéltető Testület felé fordul?
A Biztosító a nem vitatott részt megtéríti az Ügyfél részére a PBT eljárástól függetlenül, előzetesen.
4. Hogyan valósul meg az elnevezésükben sztenderd kiegészítő biztosítások szolgáltatásának összehasonlítása az Összehasonlító oldalon?
A Biztosító a szolgáltatások tartalmát a szerződési feltételeiben rögzíti. Az Összehasonlító oldalon lehetőség lesz a fedezetek tájékoztató jellegű bemutatására.
5. Mi a különbség a kerti dísznövénybiztosítás, valamint a lábon álló növények biztosítása között?
A lábon álló növények – a kerti dísznövényekkel szemben - haszonnövényeket foglalnak magukba.
6. Történhet-e elektronikusan a szerződés Ügyfél általi felmondása?
A szerződés Ügyfél általi felmondása elektronikusan, a Biztosítónak az írásbeliség biztosításával ki alakított eljárása szerint is felmondható. A Biztosító úgy alakítja ki az elektronikus csatornát, hogy az eleget tegyen az írásbeliség követelményeinek és lehetővé tegye a felmondást.
7. Hogyan kezeli a Biztosító azt az esetet, amikor az ügyfél által az Igényazonosító lapon megadott ingóság érték a biztosító által ajánlott minimum biztosítási összeg alatt van?
A Biztosító ez esetben felhívja a figyelmet az esetleges alulbiztosítottság következményeire.