2013.július 24. - Országos közvélemény kutatást végeztetett a Magyar Nemzeti Bank a jegybank jelenlegi arculatára vonatkozóan. A GfK Hungária által elvégzett kutatás eredményei szerint az MNB hét „pálcikából" álló emblémája nem közvetíti a jegybanki értékeket. A lakosság a jelenlegi logót összetévesztette más magyar és nemzetközi szervezetek hasonló emblémáival. Az országos kutatás eredményei a Magyar Nemzeti Bank szerepének és működésének megfelelő új arculat bevezetésének igényét igazolták vissza.
A jegybank az új arculat megtervezésére pályázatot hirdetett, amelyet - 3,5 millió forintos árat tartalmazó ajánlatával - a Mátai és Végh Kreatív Műhely Kft. nyert meg. Az arculatváltással összefüggő munkák elkezdődtek, ennek során a Magyar Nemzeti Bank korábbi emblémáit, valamint külföldi jegybankok jelenlegi logóit is megvizsgálják a tervezők.
A jegybankban jelenleg folyik az arculatváltás előkészítése, az új emblémát a közvélemény augusztus 20-án ismerheti meg. A megújulással összefüggő tervezési, nyomdai, informatikai és egyéb kiadások összesített tervezett maximális költsége 12 millió forint, szemben az arculatváltásra 2010-ben elköltött 51,8 millió forinttal.