Budapest, 2015. december 30. – Az MNB megtiltotta a K&H Bank számára a kisvállalati ügyfelek részére a közelmúltban bevezetett új könyvelési díjjal kapcsolatos jogsértő magatartás folytatását, s húszmillió forintos bírságot szabott ki a hitelintézetre.
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) ügyfélbejelentés alapján lefolytatott vizsgálata megállapította, hogy a Kereskedelmi és Hitelbank (K&H Bank) kis- és középvállalkozói (kkv) számlacsomagjaival kapcsolatosan 2015. október 30-án közzétett hirdetménye szerint egyoldalúan úgy módosította kondíciós listáit, hogy jövő év január 1-jétől már meglévő szerződéseinél új könyvelési díjat kíván bevezetni a hitelintézet bankautomatáiból (ATM) történő kedvezményes kártyás készpénzfelvételekre.
A hitelintézeti törvény szerint ugyanakkor az ügyfelekkel korábban kötött szerződések nem módosíthatók egyoldalúan új díj vagy költség bevezetésével. E jogszabályi korlátozás célja, hogy – a fogyasztói, illetve a vállalati – ügyfelek a szerződéskötés előtt teljes körűen megismerhessék a pénzügyi szolgáltatással kapcsolatos költségeket, s azok megváltoztathatóságának szabályait. Új díj bevezetésének lehetősége az ügyfelek érdekeinek sérelmére indokolatlanul nagy rendelkezési szabadságot biztosítana a pénzügyi intézmény számára.
Az MNB mindezek miatt megtiltotta a K&H Banknak az egyoldalú szerződésmódosítással kapcsolatos jogsértő magatartás további folytatását, s kötelezte a hitelintézetet, hogy 2016. január 15-ig adatszolgáltatás keretében számoljon be a jegybanknak az ennek kapcsán megtett intézkedésekről. A jogsértés miatt az MNB 20 millió forint összegű bírság megfizetésére is kötelezte a K&H Bankot.
Magyar
Nemzeti Bank