Már elérhető a hazai fejlesztésű qvik mobilfizetési megoldás a magyar üzletlánc egyes Príma üzleteiben
Magyarország egyik legjelentősebb hazai tulajdonú kiskereskedelmi láncának egyes Príma üzleteiben megkezdődött a qvik fizetési szolgáltatás. Az üzletlánc a qvik bevezetését első körben 9 kereskedelmi egységben teszi lehetővé, ahol az elfogadói pénzügyi szolgáltatást a Raiffeisen Bank biztosítja, a Laurel Kft. önkiszolgáló kasszarendszerén keresztül.
Mobiltelefonnal, mobilbanki applikációs jóváhagyással is fizethetnek januártól egyes Príma üzletekben az önkiszolgáló kasszáknál a vásárlók, ezzel bővítve az elérhető fizetési megoldások körét. A qvik egy hazai fejlesztésű mobilfizetési megoldás, amely minden lakossági ügyfél számára ingyenesen elérhető. A szolgálatatás minden hazai mobilbanki applikációval rendelkező ügyfél zsebében ott lapul 2024 szeptember 1. óta, így a vásárlóknak már nem kell további mobilalkalmazást letölteni a qvik fizetés használatához.
Hogyan történik a fizetés?
1. qvik – azonnali fizetés
A megszokott módon a vásárló beolvassa a termékeket az önkiszolgáló kasszánál és fizetésként a qvik azonnali fizetési megoldást választja a felkínált lehetőségek közül.
2. QR kód
Mobiltelefonjával beolvassa a megjelenő QR kódot.
3. Jóváhagyás
A telefonkészüléken megnyíló mobilbanki alkalmazással jóváhagyja a fizetés adatait.
A CBA számára nem ismeretlen terep a QR-kód alapú fizetés, mivel az üzletlánc az Azonnali Fizetési Rendszer bevezetését követően is gyorsan adaptálta az új fizetési megoldást kísérleti jelleggel. A korábbi pozitív tapasztalatokra alapozva és a Magyar Nemzeti Bank (MNB) szeptemberi szabályozásának köszönhetően ugyanakkor a qvik-QR alapú fizetés új lendületet kaphat. „A hálózatunknak nem titkolt célja, hogy a kiskereskedelmi versenyben egy innovatív szereplő legyen, nem csak az értékesített termékek tekintetében, hanem a modern és biztonságos fizetési megoldások bevezetésében. Ehhez jelent egy újabb lépést a qvik mobilfizetés bevezetése—fogalmazott Lázár Vilmos, a CBA elnöke.
A MNB stratégiai célként tűzte ki, hogy egy hazai, gyors, biztonságos és a kereskedők számára az eddigieknél kedvezőbb árazású elektronikus fizetési megoldást hozzon létre, melynek egyik legelső szereplője idén januártól a CBA. A kereskedők egy olyan új elektronikus fizetési lehetőséget biztosíthatnak a vásárlóiknak, amely egyszerűen kezelhető és minden vásárló számára automatikusan és ingyenesen elérhető. A vásárlók egyszerűen csak beolvassák telefonjukkal a megjelenő QR-kódot, majd jóváhagyják a fizetés teljesítését, így nem csak gyors, de rendkívül biztonságos is a qvik fizetési folyamat.
A Magyar Nemzeti Bank nagy örömmel fogadta már 2024 szeptemberében, hogy a Raiffeisen Bank elsők között indult el a qvik elfogadói szolgáltatás bevezetésével. A kiskereskedelmi üzletlánc mellett a Raiffeisen Bank már számos további kisebb kereskedelmi egységben tette lehetővé a qvik fizetést, amelyekben folyamatosan emelkedik a tranzakciók száma. A hazai retailinformatikai vállalattal, a Laurel Kft.-vel kooperációban különösen nagy hangsúlyt fektetnek nemcsak az integrált kasszarendszerekbe történő megoldásokra, hanem a saját fejlesztésű Scan&Go mobilfizetési alkalmazásra is, amely a kisebb szereplőknek lehet kiváló elfogadói megoldás.
A qvik elfogadói szolgáltatások esetében az MNB bátorít minden kiskereskedőt, hogy kövesse a CBA példáját, és vezesse be ezt a hazai, biztonságos és kedvező díjszabású fizetési megoldást az üzleteiben vagy webáruházaiban. A kiskereskedők és vállalkozók további információkat az MNB hivatalos honlapján, az alábbi linken kaphatnak: https://mnb.hu/qvik/vallalkozoknak.