Vállalkozóknak
nyomtatásKedvező elfogadás
minden kereskedői kategóriában
Az Azonnali Fizetés bevezetésekor az MNB kifejezett célja volt, hogy minden fizetési helyzetben könnyen használható, olcsó és biztonságos elektronikus fizetési megoldás jöjjön létre.
KEDVEZŐ A KERESKEDŐKNEK
A qvik fizetést biztosító alaprendszer árazása jóval kedvezőbb, mint bármely egyéb elektronikus fizetési megoldásé.
INGYENES A VÁSÁRLÓKNAK
A vásárlók oldalán minden fizetés törvényileg ingyenes és mindenkinek biztosítja a bankja a qvik fizetés lehetőségét.
JELENLEGI ESZKÖZPARK HASZNÁLHATÓ
A legújabb POS terminálok már képesek QR-kódot megjeleníteni sőt, akár qvik-kérelmet is küldeni. A QR-kód megjelenítéséhez ugyanakkor elég lehet csupán egy telefon is.
RUGALMAS JÓVÁÍRÁS, AKÁR AZONNAL
A kereskedő dönthet arról, hogy a fizetés pillanatában azonnal szeretné megkapni a vásárlás ellenértékét, vagy később, akár a kártyás fizetésekkel együtt szeretné megkapni a pénzét.
A kereskedőknek érdemes felülvizsgálniuk saját elfogadói költségeiket, majd megkeresni a qvik elfogadó bankokat vagy egyéb pénzforgalmi szolgáltatókat és összehasonlítani a különböző elfogadói árazásokat.
A qvik elfogadás a legtöbb esetben jelentősen olcsóbb a jelenlegi megoldásokhoz képest! Nem szükséges a jelenlegi kártyaelfogadói szerződését módosítania! Qvik elfogadást akár egy másik szolgáltatóval együttműködve, a jelenlegi kártyaelfogadói szerződésétől függetlenül is bevezethet, ha az Önnek kedvezőbb.
Minden vásárlónak elérhető a kényelmes qvik fizetés lehetősége a mobilbanki alkalmazásában
A bankok és más pénzforgalmi szolgáltatók számára jogszabály írja elő, hogy támogatniuk kell technikailag a qvik fizetések lebonyolítását, így ezek minden magyar fogyasztó számára elérhetőek a mobilbanki alkalmazásokban, legyen szó qvik-kód beolvasásáról, qvik érintéses fizetésről, qvik-linkes fizetésről vagy qvik-kérelmek fogadásáról.
Ráadásul a fizetés minden esetben a vásárló számára megszokott mobilbanki környezetben történik, így rendkívül biztonságos és nincs szükség külön qvik fizetési alkalmazás letöltésére vagy aktiválására.
A vásárlók az androidos rendszereknél a már megszokott módon kiválaszthatják az alapértelmezett qvik fizetési alkalmazásukat, ha esetleg több ilyen is van telepítve. iOS esetében pedig a legutoljára telepített qvik fizetési alkalmazás fog automatikusan aktiválódni.
QR-kód beolvasásnál, érintéses (NFC) fizetésnél a mobilbanki alkalmazás automatikusan aktiválódik és megjelenik az átutalási felület. A qvik-kérelmek esetében elegendő a megjelenő push üzenetre kattintani, ennek biztosítása szintén jogszabályilag kötelező az összes bank és egyéb pénzforgalmi szolgáltató számára.
A kereskedők számos fizetési megoldás körül választhatnak saját profiljuknak megfelelően
A qvik szolgáltatások
1.
2.
3.
4.
Kinek javasoljuk
Ez a fizetési megoldás gyakorlatilag megfelelő lehet minden számlakibocsátó, kereskedő számára online és fizikai térben egyaránt, kiemelten azon fizetési helyzetekben, ahol fontos a fizetés sebessége. A qvik-QR megjelenhet a legújabb POS terminálok képernyőjén, vagy bármely jelenleg használt elektronikus panelen (pénztárgép kijelző, tablet stb.), online vásárlás során a felhasználó képernyőjén, valamint bármilyen számlalevélen is (áram-, víz-, telefonszámla stb.)
Fizetés menete
1. A vásárló termékei az (önkiszolgáló) kasszánál leolvasásra kerülnek, online térben a kosár véglegesítésre kerül és meghatározásra kerül a fizetés módja.
2. Azonnal megjelenik a qvik-QR (POS, tablet, vásárló notebookja stb).
3. A vásárló leolvassa mobiltelefonja segítségével a qvik-QR-t, amely után azonnal megjelenik a mobilbanki alkalmazás átutalási felülete (minden szükséges adattal).
4. Ha a vásárló ezt megfelelőnek találja, akkor jóváhagyja a fizetést.
5. Pár másodpercen belül a vásárló és a kereskedő is visszajelzést kap a qvik fizetés teljesüléséről.
Kinek javasoljuk
Ez a fizetési megoldás a fizikai térben nyújthat kényelmes és villámgyors ügyfélélményt különösen, ahol a legkritikusabb a fizetési idő. A legújabb POS terminálok át tudják adni a fizetéshez szükséges adatokat minden mobiltelefon számára (iOS rendszerrel működő telefonok számára is), így a fizetés során a vásárlók a most megszokott ügyfélélményt tapasztalhatják. A megoldás ugyanakkor nem követeli meg a POS terminál telepítését sem, bármely NFC képes eszközzel bevezethető a fizetési megoldás.
Fizetés menete
1. A vásárló termékei az (önkiszolgáló) kasszánál leolvasásra kerülnek és a vásárló kiválasztja a fizetési módot, melyet követően az NFC képes eszköz (POS, adapter stb.) sugározza a jelet.
2. A vásárló odaérinti mobiltelefonját az eszközhöz, amely után azonnal megjelenik a mobilbanki alkalmazás átutalási felülete (minden szükséges adattal).
3. Ha a vásárló ezt megfelelőnek találja, akkor jóváhagyja a fizetést.
4. Pár másodpercen belül a vásárló és a kereskedő is visszajelzést kap.
Kinek javasoljuk
Ez a fizetési megoldás megfelelő lehet minden számlakibocsátó és kereskedő számára online és fizikai térben egyaránt, különösen azok számára, akik a törzsvásárlói kártyákkal, loyalty rendszerekkel is szeretnék összekötni a qvik fizetéseket. Qvik-kérelem küldhető bárki számára, aki megadta a kedvezményezettnek bármely azonosítóját, pl. email cím, bankszámlaszám. A már korábban regisztrált vásárlók azonosíthatók hűségkártya megoldásokkal is pl. a hűségkártya beolvasásával, vagy a törzsvásárlói szám megadásával. Az ezekhez kapcsolt számlaszámra, vagy másodlagos azonosítóra azonnal kiküldhető qvik kérelem. Ehhez hasonlóan például közműszolgáltatások díja is kifizethető, amennyiben a szolgáltató azonosítani tudja ügyfelét annak korábbi adatai által.
Fizetés menete (azonosító ismeretében)
1. A vásárló termékei az (önkiszolgáló) kasszánál leolvasásra kerülnek, online térben a kosár tartalma véglegesedik és meghatározásra kerül a fizetés módja (további eset, ha a számlakibocsátó a korábban kiválasztott fizetési mód miatt küld ügyfelei részére qvik-kérelmet, annak érdekében, hogy kiegyenlítsék havi számlájukat).
2. A vásárló értesítést (push üzenet) kap a qvik-kérelem beérkezéséről.
3. A vásárló rákattint az értesítésre, amely után azonnal megjelenik a mobilbanki alkalmazás átutalási felülete (minden szükséges adattal).
4. Ha a vásárló ezt megfelelőnek találja, akkor jóváhagyja a fizetést.
5. Pár másodpercen belül a vásárló és a kereskedő is visszajelzést kap.
Kinek javasoljuk
Ez a fizetési megoldás azon kereskedőknél és számlakibocsátóknál alkalmazható, akik rendelkeznek mobilapplikációval, amelybe integrálni tudják az új fizetési megoldást. Az applikáció megléte és a hozzá kapcsolódó online fizetés lehetősége a nagyobb kereskedők és számlakibocsátók számára teszi ideális megoldássá ezt a lehetőséget.
Fizetés menete
1. A vásárló a kereskedő/számlakibocsátó mobilapplikációjában kiválasztja a fizetési módot.
2. Az ügyfél azonnal átirányításra kerül a mobilbankja átutalási felületére (minden szükséges adattal).
3. Ha a vásárló ezt megfelelőnek találja, akkor jóváhagyja a fizetést.
4. Pár másodpercen belül a vásárló és a kereskedő is visszajelzést kap.
Részletes kifogáskezelési eljárás védi a kereskedőt és fogyasztót minden esetben
- Kidolgozásra került egy eljárásrend, amennyiben a vásárló és a kereskedő vitás helyzetbe keveredik egy-egy termék, vagy szolgáltatás igénybevétele során.
- A kifogáskezelési eljárás tisztázza a technikai problémák esetén fellépő félreértéseket is.
- Meghatározásra kerültek a benyújtandó dokumentumok és a hozzájuk kapcsolódó időintervallumok.
- A kifogáskezelési eljárás nagyban hasonlít a már megszokott ún. chargeback eljáráshoz és visszatérítési mechanizmushoz.
Elfogadást nyújtó pénzforgalmi intézmények (további információért kattintson a banki logókra)
További hasznos információ
- MNB Gyakori kérdések és válaszok
- Reklamációkezelés – EAM esetében
- Reklamációkezelés – Fizetési kérelem esetében
- MNB rendelet a pénzforgalom lebonyolításáról
- Ügyfélélményre vonatkozó MNB ajánlás
- Technikai útmutató