Kedves Látogató! Amennyiben hibát talál az oldalon, vagy további, technikai okokból adódó problémája merül fel, kérjük, hívja az ügyfélszolgálatot. Telefonszám 06-80-203-776. Köszönettel Magyar Nemzeti Bank.
EN
EN

Vállalkozóknak

nyomtatás

Kedvező elfogadás
minden kereskedői kategóriában

Az Azonnali Fizetés bevezetésekor az MNB kifejezett célja volt, hogy minden fizetési helyzetben könnyen használható, olcsó és biztonságos elektronikus fizetési megoldás jöjjön létre.

A kereskedőknek érdemes felülvizsgálniuk saját elfogadói költségeiket, majd megkeresni a qvik elfogadó bankokat vagy egyéb pénzforgalmi szolgáltatókat és összehasonlítani a különböző elfogadói árazásokat.

A qvik elfogadás a legtöbb esetben jelentősen olcsóbb a jelenlegi megoldásokhoz képest!

Minden vásárlónak elérhető a kényelmes qvik fizetés lehetősége a mobilbanki alkalmazásában

A bankok és más pénzforgalmi szolgáltatók számára jogszabály írja elő, hogy támogatniuk kell technikailag a qvik-fizetések lebonyolítását, így ezek minden magyar fogyasztó számára elérhetőek a mobilbanki alkalmazásokban, legyen szó qvik-kód beolvasásáról, qvik érintéses fizetésről, qvik-linkes fizetésről vagy qvik-kérelmek fogadásáról.

Ráadásul a fizetés minden esetben a vásárló számára megszokott mobilbanki környezetben történik, így rendkívül biztonságos és nincs szükség külön qvik fizetési alkalmazás letöltésére vagy aktiválására.

A vásárlók az androidos rendszereknél a már megszokott módon kiválaszthatják az alapértelmezett qvik fizetési alkalmazásukat, ha esetleg több ilyen is van telepítve. iOS esetében pedig a legutoljára telepített qvik fizetési alkalmazás fog automatikusan aktiválódni.

QR-kód beolvasásnál, érintéses (NFC) fizetésnél a mobilbanki alkalmazás automatikusan aktiválódik és megjelenik az átutalási felület. A qvik-kérelmek esetében elegendő a megjelenő push üzenetre kattintani, ennek biztosítása szintén jogszabályilag kötelező az összes bank és egyéb pénzforgalmi szolgáltató számára.

Minden vásárlónak elérhető a kényelmes qvik fizetés lehetősége a mobilbanki alkalmazásában

A qvik szolgáltatások

1.

 

2.

 

3.

 

4.

 

Kinek javasoljuk

Ez a fizetési megoldás gyakorlatilag megfelelő lehet minden számlakibocsátó, kereskedő számára online és fizikai térben egyaránt, kiemelten azon fizetési helyzetekben, ahol fontos a fizetés sebessége. A qvik-QR megjelenhet a legújabb POS terminálok képernyőjén, vagy bármely jelenleg használt elektronikus panelen (pénztárgép kijelző, tablet stb.), online vásárlás során a felhasználó képernyőjén, valamint bármilyen számlalevélen is (áram-, víz-, telefonszámla stb.)

Fizetés menete

1. A vásárló termékei az (önkiszolgáló) kasszánál leolvasásra kerülnek, online térben a kosár véglegesítésre kerül és meghatározásra kerül a fizetés módja -> (logó+qr piktogram)

2. Azonnal megjelenik a qvik-QR (POS, tablet, vásárló notebookja stb).

3. A vásárló leolvassa mobiltelefonja segítségével a qvik-kódot, amely után azonnal megjelenik a mobilbanki alkalmazás átutalási felülete (minden szükséges adattal).

4. Ha a vásárló ezt megfelelőnek találja, akkor jóváhagyja a fizetést.

5. Pár másodpercen belül a vásárló és a kereskedő is visszajelzést kap a qvik fizetés teljesüléséről.

Kinek javasoljuk

Ez a fizetési megoldás a fizikai térben nyújthat kényelmes és villámgyors ügyfélélményt különösen, ahol a legkritikusabb a fizetési idő. A legújabb POS terminálok át tudják adni a fizetéshez szükséges adatokat minden mobiltelefon számára (iOS rendszerrel működő telefonok számára is), így a fizetés során a vásárlók a most megszokott ügyfélélményt tapasztalhatják. A megoldás ugyanakkor nem követeli meg a POS terminál telepítését sem, bármely NFC képes eszközzel bevezethető a fizetési megoldás.

Fizetés menete

1. A vásárló termékei az (önkiszolgáló) kasszánál leolvasásra kerülnek és a vásárló kiválasztja a fizetési módot, melyet követően az NFC képes eszköz (POS, adapter stb.) sugározza a jelet.

2. A vásárló odaérinti mobiltelefonját az eszközhöz, amely után azonnal megjelenik a mobilbanki alkalmazás átutalási felülete (minden szükséges adattal).

3. Ha a vásárló ezt megfelelőnek találja, akkor jóváhagyja a fizetést.

4. Pár másodpercen belül a vásárló és a kereskedő is visszajelzést kap.

Kinek javasoljuk

Ez a fizetési megoldás azon kereskedőknél és számlakibocsátóknál alkalmazható, akik rendelkeznek mobilapplikációval, amelybe integrálni tudják az új fizetési megoldást. Az applikáció megléte és a hozzá kapcsolódó online fizetés lehetősége a nagyobb kereskedők és számlakibocsátók számára teszi ideális megoldássá ezt a lehetőséget.

Fizetés menete

1. A vásárló a kereskedő/számlakibocsátó mobilapplikációjában kiválasztja a fizetési módot

2. Az ügyfél azonnal átirányításra kerül a mobilbankja átutalási felületére (minden szükséges adattal).

3. Ha a vásárló ezt megfelelőnek találja, akkor jóváhagyja a fizetést.

4. Pár másodpercen belül a vásárló és a kereskedő is visszajelzést kap.

Kinek javasoljuk

Ez a fizetési megoldás megfelelő lehet minden számlakibocsátó és kereskedő számára online és fizikai térben egyaránt, különösen azok számára, akik a törzsvásárlói kártyákkal, loyalty rendszerekkel is szeretnék összekötni a qvik fizetéseket. qvik-kérelem küldhető bárki számára, aki megadta a kedvezményezettnek bármely azonosítóját, pl. email cím, bankszámlaszám. A már korábban regisztrált vásárlók azonosíthatók hűségkártya megoldásokkal is pl. a hűségkártya beolvasásával, vagy a törzsvásárlói szám megadásával. Az ezekhez kapcsolt számlaszámra, vagy másodlagos azonosítóra azonnal kiküldhető qvik kérelem. Ehhez hasonlóan például közműszolgáltatások díja is kifizethető, amennyiben a szolgáltató azonosítani tudja ügyfelét annak korábbi adatai által.

Fizetés menete (azonosító ismeretében)

1. A vásárló termékei az (önkiszolgáló) kasszánál leolvasásra kerülnek, online térben a kosár tartalma véglegesedik és meghatározásra kerül a fizetés módja (további eset, ha a számlakibocsátó a korábban kiválasztott fizetési mód miatt küld ügyfelei részére qvik-kérelmet, annak érdekében, hogy kiegyenlítsék havi számlájukat).

2. A vásárló értesítést (push üzenet) kap a qvik-kérelem beérkezéséről.

3. A vásárló rákattint az értesítésre, amely után azonnal megjelenik a mobilbanki alkalmazás átutalási felülete (minden szükséges adattal).

4. Ha a vásárló ezt megfelelőnek találja, akkor jóváhagyja a fizetést.

5. Pár másodpercen belül a vásárló és a kereskedő is visszajelzést kap.

Részletes kifogáskezelési eljárás védi a kereskedőt és fogyasztót minden esetben

  • Kidolgozásra került egy eljárásrend, amennyiben a vásárló és a kereskedő vitás helyzetbe keveredik egy-egy termék, vagy szolgáltatás igénybevétele során.
  • A kifogáskezelési eljárás tisztázza a technikai problémák esetén fellépő félreértéseket is.
  • Meghatározásra kerültek a benyújtandó dokumentumok és a hozzájuk kapcsolódó időintervallumok.
  • A kifogáskezelési eljárás nagyban hasonlít a már megszokott ún. chargeback eljáráshoz és visszatérítési mechanizmushoz.

Elfogadást nyújtó pénzforgalmi intézmények

  • OTP Bank
  • Raiffeisen Bank

További hasznos információ

Letölthető qvik anyagok

Ez a weboldal sütiket használ a kényelmesebb böngészés érdekében. A honlap használatával Ön elfogadja, hogy az oldal sütiket használ. Kérjük, olvassa elSüti tájékoztatónkat,amelyben további információkat olvashat a sütikről és azt is megtudhatja, hogyan tudja kikapcsolni vagy törölni őket.Elfogadom

Tájékoztatjuk, hogy az adatvédelmi jogszabályoknak való megfelelés érdekébenAdatvédelmi tájékoztatónkmegváltozott.Értem