Kedves Látogató! Amennyiben hibát talál az oldalon, vagy további, technikai okokból adódó problémája merül fel, kérjük, hívja az ügyfélszolgálatot. Telefonszám 06-80-203-776. Köszönettel Magyar Nemzeti Bank.
EN
EN

Meghamisított banki oldalak

nyomtatás

Meghamisított banki oldalak

Az adathalász banki e-mailekben (phishing) található hivatkozások gyakran egy meghamisított banki weboldalra vezetnek, ahol a célszemélyt a pénzügyi és személyes adatai megadására kérik. Ezek a webhelyek szinte teljesen ugyanolyanok, mint a mintának használt valódi oldal. 

Mit tegyen, ha adathalász banki e-mailt kapott?

  • Ne kattintson üzenetekben lévő hivatkozásokra, és ne nyissa meg a mellékleteket! A webes bejelentkezések címeit inkább manuálisan gépelje be, vagy mentse el a böngésző könyvjelzőjébe a hivatalos banki, szolgáltatói oldalt, és csak onnan nyissa meg!
  • Használjon olyan böngészőt, amely lehetővé teszi a felugró ablakok blokkolását!
  • Előugró ablakok általában bizalmas adatokat kérnek Önről. Ne kattintson rájuk és ne adjon meg személyes adatot az ilyen oldalakon!
  • Amennyiben a bank szeretné felhívni a figyelmet valamilyen fontos dologra, a figyelmeztetést az online banki felületen, vagy a banki applikációban jeleníti meg.
  • Vizsgálja meg alaposan az e-maileket! Keressen következetlen, értelmetlennek tűnő dolgokat, például: furcsa nyelvezet, helyesírási hibák, sürgető hangnem, nem várt csatolmány, a megjelenített névtől eltérő hivatkozás (amit az egérmutató fölé mozgatásával ellenőrizhetünk). A csalók leggyakrabban valami rendkívüli jutalommal kecsegtetnek, sürgetnek, büntetéssel vagy a szolgáltatásból történő letiltással, kizárással fenyegetnek, illetve a kíváncsiságunkra próbálnak hatni.
  • Keressen nehezen észrevehető különbségeket a feladó címében: a nulla például „o” betűnek tűnhet! Vesse össze a küldő e-mail címét a bank, szolgáltató korábbi üzeneteivel!
  • Legyen különösen körültekintő a mobileszközök használatakor! Telefonon vagy táblagépen nehezebb lehet észrevenni az adathalász kísérleteket. Nem lehet a gyanús hivatkozások fölé vinni az egérmutatót. Bár ujjal hosszan rábökve a mobiltelefon megmutatja a hivatkozást és rákérdez, hogy mit tegyen vele, mégis a kisebb kijelző miatt a nyilvánvaló hibákat is nehezebb felfedezni. 
  • A gyanús e-maileket jelentse bankjának, szolgáltatójának: minden vállalat szívesen veszi az ilyen típusú támadásokról szóló információkat. Ha kétségei vannak, hívja fel a bankját, szolgáltatóját!
  • Mindig tartsa naprakész állapotban szoftvereit, beleértve a böngészőt, a vírusirtó programokat és az operációs rendszert!

Olvasson tovább!

Ne váljon online csalás áldozatává! Ismerje meg további adathalász támadástípusok legfontosabb jellemzőit, hogy megelőzhesse a bajt! Ismertetőink az alábbi linkeken érhetők el. 

Csaláskísérletek a mindennapokban Csaláskísérletek a munkahelyen
• "Nigériai" csalás
• Phishing: adathalász banki e-mailek
• Vishing: hamis banki hívások
• Smishing: hamis banki SMS-ek
• Meghamisított banki oldalak
• Nem banki szolgáltatók nevével történő visszaélés
• Wangiri: visszahívásos telefonos csalás
• Hamis tranzakciók jóváhagyása
• Hamis befektetési lehetőségek
• Hamis online ajánlatok
• Személyesadat-lopás a közösségi médiában
• Evil twin phishing: hamis WiFi-hálózat létrehozása
• Rosszindulatú kód telepítése a készülékre
• Hívószám spoofing: hívószám-hamisítás
• QR-kódos csalás
• Angler phishing: hamis szolgáltatói ügyintézés a közösségi médiában
• Eladók átverése online piactereken
• Hamis vezetői utasítás e-mailben vagy telefonon
• Hamis ügyfél vagy beszállító


Frissítve: 2023. július 20.

Ez a weboldal sütiket használ a kényelmesebb böngészés érdekében. A honlap használatával Ön elfogadja, hogy az oldal sütiket használ. Kérjük, olvassa elSüti tájékoztatónkat,amelyben további információkat olvashat a sütikről és azt is megtudhatja, hogyan tudja kikapcsolni vagy törölni őket.Elfogadom

Tájékoztatjuk, hogy az adatvédelmi jogszabályoknak való megfelelés érdekébenAdatvédelmi tájékoztatónkmegváltozott.Értem