Kedves Látogató! Amennyiben hibát talál az oldalon, vagy további, technikai okokból adódó problémája merül fel, kérjük, hívja az ügyfélszolgálatot. Telefonszám 06-80-203-776. Köszönettel Magyar Nemzeti Bank.
EN
EN

„Segítség, visszavonnám az internetes vásárlásomat!”

nyomtatás

„Segítség, visszavonnám az internetes vásárlásomat!”

Az ünnepek előtt és alatt számos webáruházban válogathatunk kedvünkre az akciós ajánlatok között – de mi a teendő, ha a vásárolt tárgy vagy szolgáltatás mégsem nyerte el a tetszésünket? Valóban visszakaphatjuk a pénzünket?

Az online vásárlások esetében sajnos gyakori, hogy a kézhezvételkor jövünk rá: a megvásárolt termék nem éppen olyan, mint amilyennek elképzeltük. Mivel a webáruházas vásárlás nem a vállalkozás üzletében, telephelyén vagy székhelyén zajlik, a hagyományostól eltérő értékesítési módszernek minősül. Ennek megfelelően a vásárló élhet az elállás jogával.

Mit takar az elállás?

Ha megbántuk netes vásárlásunkat, a szerződés megkötése után 14 napon belül elállhatunk a szerződéstől. Szolgáltatás esetén ez a szerződés megkötését követő 14 nap, termék esetében a kézhezvételtől számított 14 nap.

Valóban visszakaphatom a pénzem?

Amennyiben a vevő az említett határidő előtt, igazolható módon jelezte elállási szándékát a vállalkozás felé, indoklásra sincs szükség, a cég köteles tudomásul venni azt. Ehhez a legcélravezetőbb egy erről szóló tájékoztató e-mail lehet, amit a bolt számára küldünk, az általuk vásárláskor kötelezően megadott elérhetőségre. Ezt követően az eladónak a teljes vételárat vissza kell fizetnie az ügyfél részére. Fontos, hogy a visszafizetés kötelezettsége csupán a vételárra vonatkozik, a felmerülő szállítási költségek jellemzően a vevőt terhelik, ezért nem téríthetők vissza.


shutterstock_2222668379_edit.png

Mit tehetek, ha a fizetés során merültek fel problémáim?

Amennyiben egy internetes fizetés során merültek fel aggályaink, és bizonyítható, hogy nem a vállalkozónál volt a hiba, keressük fel pénzügyi szolgáltatónkat! A legtöbb online fizetéssel kapcsolatos kérdés egy egyszerű ügyfélszolgálati bejelentést követően megoldódik, ha azonban pénzügyi szolgáltatással kapcsolatos panasszal élnénk, azt írásban vagy szóban (akár személyesen, akár telefonon) kell megtenni.

A hitelszerződéstől is elállhatok?

Igen! Amennyiben a hitel folyósítása még nem történt meg, a szerződéskötés utáni 14 napon belül indoklás nélkül elállhatunk a hitelszerződéstől. Az elállás a hitelhez kapcsolódó pl. biztosítási vagy egyéb szolgáltatásra vonatkozó szerződést is felbontja.

Mit tehetek, ha már folyósították a hitelem?

Ha a hitelt már folyósították, a hitelszerződés 14 napon belül akkor is díjmentesen felmondható. Ilyenkor a hitel összegét legkésőbb 30 napon belül vissza kell fizetnünk, az adott időszakra megállapított időarányos hitelkamattal együtt.

Hová fordulhatok, ha panaszom van?

Panasz, jogvita esetén az elsődleges cél, hogy próbáljuk megoldani azt a kereskedővel vagy (hitel esetén) a pénzügyi szolgáltatóval. Amennyiben nem járunk sikerrel, úgy bátran forduljunk az illetékes békéltető testülethez, mely ingyenes és gyors eljárásával segíthet megoldani jogvitánkat. Pénzügyi fogyasztóvédelmi kérdésekben az MNB ügyfélszolgálata, valamint a Pénzügyi Navigátor Tanácsadó Irodahálózata lehet segítségünkre.

 

Frissítve: 2024. november 15.

Ez a weboldal sütiket használ a kényelmesebb böngészés érdekében. A honlap használatával Ön elfogadja, hogy az oldal sütiket használ. Kérjük, olvassa elSüti tájékoztatónkat,amelyben további információkat olvashat a sütikről és azt is megtudhatja, hogyan tudja kikapcsolni vagy törölni őket.Elfogadom

Tájékoztatjuk, hogy az adatvédelmi jogszabályoknak való megfelelés érdekébenAdatvédelmi tájékoztatónkmegváltozott.Értem