Kedves Látogató! Amennyiben hibát talál az oldalon, vagy további, technikai okokból adódó problémája merül fel, kérjük, hívja az ügyfélszolgálatot. Telefonszám 06-80-203-776. Köszönettel Magyar Nemzeti Bank.
EN
EN

Adja le panaszát Kormányablakban!

nyomtatás
Adja le panaszát Kormányablakban!

Pénzügyi fogyasztóvédelmi panasz, pénzügyi tárgyú közérdekű bejelentés, vagy a Pénzügyi Békéltető Testület eljárására irányuló kérelem leadására a Kormányablakokban is lehetőség van. Az Önhöz legközelebb eső Kormányablakot megtalálja ezen a linken.

Mit jelent ez pontosan?

Amennyiben pénzügyi panasza van, a Kormányablakokon keresztül is elküldheti kérelmét az MNB, vagy a PBT felé. A Kormányablakokban segítik a kitöltést, így csökken a hiánypótlás lehetősége, ezáltal felgyorsulhat a panaszkezelés.

Mit vigyen magával?

Letölthető formanyomtatványaink megtalál minden szükséges dokumentumot, nincs más dolga, mint kinyomtatni és kitölteni őket. A dokumentumokat minden esetben írja alá! Ha további segítségre lenne szüksége, forduljon a Kormányablakok munkatársaihoz!

Mi történik az Ön pénzügyi fogyasztóvédelmi kérelemével?

Ha Önnek pénzügyi panasza van a szolgáltatójával kapcsolatban, azt először felé kell jeleznie. Ha ezt már megtette – személyesen, írásban vagy telefonon –, ám nem kapott, vagy csak a megadott határidőn túl kapott választ, vagy ha nem fogadja el az abban foglaltakat, felkeresheti személyesen az Önhöz legközelebbi Kormányablakot.

Miután az ügyfélhívónál kiválasztotta a megfelelő fogyasztóvédelmi ügykört, előadhatja panaszát az ügyintézőnek, aki segít eldönteni, hogy az ügyben a Magyar Nemzeti Bank, a Pénzügyi Békéltető Testület, vagy egyéb szerv-e az illetékes.

Ezt követően – amennyiben nem írta meg előre a beadványt – kitöltheti az ügyintézőtől kapott formanyomtatványokat, mellékelheti hozzájuk a szükséges okiratokat (pl. szerződés másolata, szolgáltatónak küldött panasz, a tőle kapott válasz, meghatalmazás stb.).
A Kormányablak továbbít minden iratot az MNB vagy a PBT részére, akik – indokolt esetben – levélben kérik be Öntől azokat dokumentumokat, amelyek még szükségesek az ügyintézéshez.

Az MNB a dokumentumok hiánytalan beérkezésétől számított 6 hónapon belül, míg a PBT a dokumentumok hiánytalan beérkezésétől számított 90 napon belül küld Önnek visszajelzést az üggyel kapcsolatban.

Utolsó frissítés: 2020. június 24.

Ez a weboldal sütiket használ a kényelmesebb böngészés érdekében. A honlap használatával Ön elfogadja, hogy az oldal sütiket használ. Kérjük, olvassa elSüti tájékoztatónkat,amelyben további információkat olvashat a sütikről és azt is megtudhatja, hogyan tudja kikapcsolni vagy törölni őket.Elfogadom

Tájékoztatjuk, hogy az adatvédelmi jogszabályoknak való megfelelés érdekébenAdatvédelmi tájékoztatónkmegváltozott.Értem