Kedves Látogató! Amennyiben hibát talál az oldalon, vagy további, technikai okokból adódó problémája merül fel, kérjük, hívja az ügyfélszolgálatot. Telefonszám 06-80-203-776. Köszönettel Magyar Nemzeti Bank.
EN
EN

Angler phishing: hamis szolgáltatói ügyintézés a közösségi médiában

nyomtatás

Angler phishing: hamis szolgáltatói ügyintézés a közösségi médiában

A horgász adathalászat az adathalász támadások egy sajátos típusa, amely a közösségi médiában terjedt el. 

A kiberbűnözők tisztában vannak azzal, hogy a különböző szolgáltatók egyre gyakrabban használják a közösségi médiát az ügyfeleikkel való kapcsolattartásra: nemcsak marketingre és promóciós célra, hanem akár panaszkezelés vagy problémamegoldás céljából is.

Az elkövetők figyelik a szolgáltatók közösségi csatornáira érkező ügyfélpanaszokat, majd a szolgáltató képviselőjének kiadva magukat – annak közösségimédia-profilját lemásolva, vagy ahhoz nagyon hasonló, de hamis fiókról – felveszik a kapcsolatot a panasz bejelentőjével. Látszólag a panasz kezelése, a bejelentett probléma érdekében érzékeny információkat – személyes, banki, valamint különböző fiókbejelentkezési adatokat, jelszavakat – kérnek el az ügyféltől, amikkel aztán hozzáférhetnek annak bankszámláihoz és különböző online fiókjaihoz.

Mit tegyen?

  • Ha egy közösségimédia-profil neve megegyezik például egy szolgálatóéval, az sem garancia arra, hogy tényleg a szolgáltatóhoz tartozik.
  • Ellenőrizzea közösségimédia-profil nevét (például a szolgáltató ismert, böngésző-könyvjelzőbe mentett oldalán), ellenőrizze továbbá, hogy van-e benne hiba, elütés.
  • Ne kattintson hivatkozásokra egy közösségimédia-felületen érkező kapcsolatfelvételi üzenetben se.
  • Jelentse a közösségimédia-platform üzemeltetőinek azokat a profilokat, amelyekről azt gyanítja, hogy csaláshoz hozták létre őket! Tiltsa le őket, ha az ismerősei vagy a követői, és szakítson meg velük minden kapcsolatot!
  • Mindig ellenőrizze az üzenet feladóját. 
  • Minden esetben győződjön meg előzetesen arról, hogy a személyes adatait a tényleges szolgáltatójának adja meg. Közösségimédia-felületen ezeket senkinek se adja meg!
  • Azonosító és hitelesítő adatait semmilyen körülmények között ne adja át senkinek! Ilyet soha nem kérnek a szolgáltatók. 

Olvasson tovább!

Ne váljon online csalás áldozatává! Ismerje meg további adathalász támadástípusok legfontosabb jellemzőit, hogy megelőzhesse a bajt! Ismertetőink az alábbi linkeken érhetők el. 

Csaláskísérletek a mindennapokban Csaláskísérletek a munkahelyen

• "Nigériai" csalás
• Phishing: adathalász banki e-mailek
• Vishing: hamis banki hívások
• Smishing: hamis banki SMS-ek
• Meghamisított banki oldalak
• Nem banki szolgáltatók nevével történő visszaélés
• Wangiri: visszahívásos telefonos csalás
• Hamis tranzakciók jóváhagyása
• Hamis befektetési lehetőségek
• Hamis online ajánlatok
• Személyesadat-lopás a közösségi médiában
• Evil twin phishing: hamis WiFi-hálózat létrehozása
• Rosszindulatú kód telepítése a készülékre
• Hívószám spoofing: hívószám-hamisítás
• QR-kódos csalás
• Angler phishing: hamis szolgáltatói ügyintézés a közösségi médiában
• Eladók átverése online piactereken

• Hamis vezetői utasítás e-mailben vagy telefonon
• Hamis ügyfél vagy beszállító


Frissítve: 2023. július 20.

Ez a weboldal sütiket használ a kényelmesebb böngészés érdekében. A honlap használatával Ön elfogadja, hogy az oldal sütiket használ. Kérjük, olvassa elSüti tájékoztatónkat,amelyben további információkat olvashat a sütikről és azt is megtudhatja, hogyan tudja kikapcsolni vagy törölni őket.Elfogadom

Tájékoztatjuk, hogy az adatvédelmi jogszabályoknak való megfelelés érdekébenAdatvédelmi tájékoztatónkmegváltozott.Értem