Mobil netbank
nyomtatásMobilbank
A mobilbank lehetővé teszi pénzügyeink folyamatos, gyors és kényelmes nyomon követését interneten keresztül, mobiltelefonra optimalizált rendszer segítségével.
Ma már szinte minden intézmény rendelkezik internetbank és mobilalkalmazás (mobilbank) szolgáltatással. Utóbbi a következőképpen érhető el:
- a szolgáltatást nyújtó alkalmazás mobilra telepítésével és /vagy
- a telefon beépített böngészője segítségével.
Az alábbi tájékoztató a mobilbanki szolgáltatás általános, legjellemzőbb tulajdonságait mutatja be, a szolgáltatás azonban intézményenként változó lehet. Érdeklődjön számlavezető intézményénél a pontos és részletes feltételekről, díjakról, kondíciókról és a szükséges technikai feltételekről, követelményekről!
Milyen banki szolgáltatások érhetők el mobilbankon keresztül?
Mobilalkalmazásban könnyen és gyorsan elérhetőek a legszükségesebb funkciók, amelyek jellemzően:
- számlainformációk, számlaegyenleg, számlatörténet lekérdezése;
- eseti forintátutalások;
- felhatalmazás csoportos megbízások kezelésére;
- állandó átutalások beállítása;
- betétlekötés és visszavezetés;
- bankkártyák kezelése (aktiválás, letiltás, bankkártyaforgalom lekérdezése, limitek módosítása);
- SMS-szolgáltatás beállítása, módosítása, törlése;
- hitelinformációk lekérdezése.
Egyes bankoknál azonban már a teljes, internetbankban elérhető szolgáltatáskör hozzáférhető mobilbankból is.
Hogyan igényelhető a pénzügyi intézménynél a mobilbanki szolgáltatás?
Az intézmények által biztosított mobilbank szolgáltatást jellemzően csak internetes szolgáltatással már rendelkező ügyfelek vehetik igénybe. A szolgáltatás igényléséhez sok esetben külön szerződést kell kötni. A szolgáltatás az egyszerű aktiválást követően vagy az alkalmazás letöltése után azonnal használható. Az igénylés kezdeményezhető a pénzügyi intézmény döntésétől függően az interneten vagy telefonon keresztül, illetve a fiókban személyesen.
Milyen technikai feltételei vannak a pénzügyek intézésének a mobilbankon keresztül?
Ahhoz, hogy a pénzügyeket mobilalkalmazáson keresztül lehessen intézni, jellemzően szükséges az alábbi technikai háttér:
- mobilinternetezésre alkalmas okostelefon, PDA vagy táblagép;
- az intézmény által támogatott mobiloperációs rendszerek (jellemzően Android vagy iOS);
- internetelérés a szolgáltatás használatához.
A mobilbankba való bejelentkezéséhez rendszerint nem szükséges külön jelszó, a felületre a netbankban használt jelszóval vagy biometrikus azonosítással (pl. ujjlenyomat, arcfelismerés) lehet belépni.
Utolsó frissítés: 2024. oktbóber 24.