SMS szolgáltatások
nyomtatásAz internet és a telefon mellett mobiltelefonon keresztül is igénybe vehetők pénzügyi szolgáltatások és az azokhoz kapcsolódó tájékoztató, ellenőrző jellegű SMS-szolgáltatások.
Az SMS-szolgáltatás segítségével az ügyfél szinte azonnal értesülhet minden, bankkártyával végzett tranzakciójáról, valamint a számlája egyenlegét módosító jóváírásokról és terhelésekről.
Az alábbi tájékoztató az SMS-szolgáltatások általános, legjellemzőbb tulajdonságait ismerteti, a szolgáltatás azonban intézményenként változó lehet. Érdeklődjön számlavezető intézményénél a szolgáltatás pontos és részletes feltételeiről, díjairól, kondícióiról és a szükséges technikai feltételekről, követelményekről!
MILYEN BANKI SZOLGÁLTATÁSOK ÉRHETŐK EL SMS-SZOLGÁLTATÁS IGÉNYBEVÉTELÉVEL?
A legtöbb pénzügyi intézmény SMS-szolgáltatás keretén belül számla-, kártya-, és egyenlegfigyelő, valamint interaktív SMS-szolgáltatást nyújt ügyfeleinek.
Az egyes szolgáltatásokon belül általában a következő eseményekről, tranzakciókról érkezhet SMS-értesítés:
- számlafigyelő szolgáltatás:
- eseti átutalási megbízásokról (terhelés, jóváírás);
- állandó megbízások teljesítéséről és elutasításáról;
- közüzemi megbízások, valamint más szolgáltatásokhoz kapcsolódó díjak (pl.: biztosítási díj, internetszolgáltatás díja, közös költség) teljesítéséről és elutasításáról;
- fióki, postai és ATM-en keresztül történő készpénzki- és befizetésekről;
- betétfunkciókról: lekötés, visszavezetés, számlára történő jóváírás;
- limitfigyelés: az ügyfél által megadott, bankkártyahasználatra, közüzemi számlák leemelésére, a számláról történő átutalásokra stb. vonatkozó limithatárok túllépése miatt nem teljesült megbízásokról SMS-értesítést küld a rendszer;
- kártyafigyelő szolgáltatás:
- belföldi és külföldi bankkártya-tranzakciókról;
- készpénzfelvételi és vásárlási tranzakciókról;
- sikeres és sikertelen bankkártyaműveletekről;
- bankautomatán keresztül történt készpénzbefizetésekről.
A fizetési számlához kapcsolódó kártyákkal végzett sikeres tranzakciókról küldött SMS általában tartalmazza a tranzakciót követően fennmaradó, elérhető egyenleget is;
- egyenlegfigyelő szolgáltatás:
- az ügyfél választása szerinti időközönként az intézmény értesítőt küld a számla aktuális egyenlegéről;
- interaktív SMS-szolgáltatás:
- ez esetben a lekérdezést az ügyfél kezdeményezheti;
- lekérdezhető az aktuális látra szóló és lekötött betét egyenlege;
- lekérdezhető a bankkártyához tartozó napi készpénzfelvételi és vásárlási limit, illetve az adott napon még kártyával igénybe vehető összeg;
- a limit módosítása is kezdeményezhető SMS-ben.
HOGYAN IGÉNYELHETŐ A PÉNZÜGYI INTÉZMÉNYNÉL AZ SMS-SZOLGÁLTATÁS?
Az SMS-szolgáltatásokról – amennyiben a pénzügyi intézmény rendelkezik ilyen szolgáltatással – írásos megállapodást kell kötni. Erre sor kerülhet a számlaszerződés megkötésekor, de utólag is kérhető személyesen a fiókban, vagy azonosított bejelentkezéssel telebankon, illetve netbankon keresztül.
Az intézménnyel kötött megállapodás tartalmazza, hogy mely esetekben kéri az ügyfél az SMS-értesítést. Dönthet például úgy, hogy csak a bankkártyás műveletekről kér értesítést, vagy a számlát érintő valamennyi pénzmozgásról, illetve a fizetési számla egyenlegéről is szeretne üzenetet kapni. Az SMS-t általában a művelet megtörténtét követően, vagyis a számlán történt terhelést, illetve jóváírást követően azonnal megküldik az ügyfél részére. A számla egyenlegére vonatkozó SMS-értesítéseket az előzetes, írásban rögzített megállapodás szerinti időpontokban küldik (pl.: minden tranzakció után, naponta, hetente, havonta, nyitóegyenlegre vagy záróegyenlegre).
MILYEN TECHNIKAI FELTÉTELEI VANNAK AZ SMS-SZOLGÁLTATÁSNAK?
Az SMS-szolgáltatás igénybevételéhez SMS fogadására alkalmas mobiltelefon-készülékre van szükség.
Amennyiben a szolgáltatást telefonon vagy interneten keresztül kívánjuk igényelni, illetve a későbbiekben módosítani, úgy telebank-, illetve netbank-azonosító is szükséges.
Utolsó frissítés: 2021. november 5.