Kedves Látogató! Amennyiben hibát talál az oldalon, vagy további, technikai okokból adódó problémája merül fel, kérjük, hívja az ügyfélszolgálatot. Telefonszám 06-80-203-776. Köszönettel Magyar Nemzeti Bank.
EN
EN

SMS szolgáltatások

nyomtatás
SMS-szolgáltatások

Az internet és a telefon mellett mobiltelefonon keresztül is igénybe vehetők pénzügyi szolgáltatások és az azokhoz kapcsolódó tájékoztató, ellenőrző jellegű SMS-szolgáltatások.

Az SMS-szolgáltatás segítségével az ügyfél szinte azonnal értesülhet minden, bankkártyával végzett tranzakciójáról, valamint a számlája egyenlegét módosító jóváírásokról és terhelésekről.

Az alábbi tájékoztató az SMS-szolgáltatások általános, legjellemzőbb tulajdonságait ismerteti, a szolgáltatás azonban intézményenként változó lehet. Érdeklődjön számlavezető intézményénél a szolgáltatás pontos és részletes feltételeiről, díjairól, kondícióiról és a szükséges technikai feltételekről, követelményekről!

MILYEN BANKI SZOLGÁLTATÁSOK ÉRHETŐK EL SMS-SZOLGÁLTATÁS IGÉNYBEVÉTELÉVEL?

A legtöbb pénzügyi intézmény SMS-szolgáltatás keretén belül számla-, kártya-, és egyenlegfigyelő, valamint interaktív SMS-szolgáltatást nyújt ügyfeleinek.

Az egyes szolgáltatásokon belül általában a következő eseményekről, tranzakciókról érkezhet SMS-értesítés:

  • számlafigyelő szolgáltatás:
    • eseti átutalási megbízásokról (terhelés, jóváírás);
    • állandó megbízások teljesítéséről és elutasításáról;
    • közüzemi megbízások, valamint más szolgáltatásokhoz kapcsolódó díjak (pl.: biztosítási díj, internetszolgáltatás díja, közös költség) teljesítéséről és elutasításáról;
    • fióki, postai és ATM-en keresztül történő készpénzki- és befizetésekről;
    • betétfunkciókról: lekötés, visszavezetés, számlára történő jóváírás;
    • limitfigyelés: az ügyfél által megadott, bankkártyahasználatra, közüzemi számlák leemelésére, a számláról történő átutalásokra stb. vonatkozó limithatárok  túllépése miatt nem teljesült megbízásokról SMS-értesítést küld a rendszer;
  • kártyafigyelő szolgáltatás:
    • belföldi és külföldi bankkártya-tranzakciókról;
    • készpénzfelvételi és vásárlási tranzakciókról;
    • sikeres és sikertelen bankkártyaműveletekről;
    • bankautomatán keresztül történt készpénzbefizetésekről.

A fizetési számlához kapcsolódó kártyákkal végzett sikeres tranzakciókról küldött SMS általában tartalmazza a tranzakciót követően fennmaradó, elérhető egyenleget is;

  • egyenlegfigyelő szolgáltatás:
    • az ügyfél választása szerinti időközönként az intézmény értesítőt küld a számla aktuális egyenlegéről;
  • interaktív SMS-szolgáltatás:
    • ez esetben a lekérdezést az ügyfél kezdeményezheti;
    • lekérdezhető az aktuális látra szóló és lekötött betét egyenlege;
    • lekérdezhető a bankkártyához tartozó napi készpénzfelvételi és vásárlási limit, illetve az adott napon még kártyával igénybe vehető összeg;
    • a limit módosítása is kezdeményezhető SMS-ben.

HOGYAN IGÉNYELHETŐ A PÉNZÜGYI INTÉZMÉNYNÉL AZ SMS-SZOLGÁLTATÁS?

Az SMS-szolgáltatásokról – amennyiben a pénzügyi intézmény rendelkezik ilyen szolgáltatással – írásos megállapodást kell kötni. Erre sor kerülhet a számlaszerződés megkötésekor, de utólag is kérhető személyesen a fiókban, vagy azonosított bejelentkezéssel telebankon, illetve netbankon keresztül.

Az intézménnyel kötött megállapodás tartalmazza, hogy mely esetekben kéri az ügyfél az SMS-értesítést. Dönthet például úgy, hogy csak a bankkártyás műveletekről kér értesítést, vagy a számlát érintő valamennyi pénzmozgásról, illetve a fizetési számla egyenlegéről is szeretne üzenetet kapni. Az SMS-t általában a művelet megtörténtét követően, vagyis a számlán történt terhelést, illetve jóváírást követően azonnal megküldik az ügyfél részére. A számla egyenlegére vonatkozó SMS-értesítéseket az előzetes, írásban rögzített megállapodás szerinti időpontokban küldik (pl.: minden tranzakció után, naponta, hetente, havonta, nyitóegyenlegre vagy záróegyenlegre).

MILYEN TECHNIKAI FELTÉTELEI VANNAK AZ SMS-SZOLGÁLTATÁSNAK?

Az SMS-szolgáltatás igénybevételéhez SMS fogadására alkalmas mobiltelefon-készülékre van szükség.

Amennyiben a szolgáltatást telefonon vagy interneten keresztül kívánjuk igényelni, illetve a későbbiekben módosítani, úgy telebank-, illetve netbank-azonosító is szükséges.

Utolsó frissítés: 2021. november 5.

Ez a weboldal sütiket használ a kényelmesebb böngészés érdekében. A honlap használatával Ön elfogadja, hogy az oldal sütiket használ. Kérjük, olvassa elSüti tájékoztatónkat,amelyben további információkat olvashat a sütikről és azt is megtudhatja, hogyan tudja kikapcsolni vagy törölni őket.Elfogadom

Tájékoztatjuk, hogy az adatvédelmi jogszabályoknak való megfelelés érdekébenAdatvédelmi tájékoztatónkmegváltozott.Értem