Kedves Látogató! Amennyiben hibát talál az oldalon, vagy további, technikai okokból adódó problémája merül fel, kérjük, hívja az ügyfélszolgálatot. Telefonszám 06-80-203-776. Köszönettel Magyar Nemzeti Bank.
EN
EN

Telebank

nyomtatás

Telebank

Az ügyfelek kényelme érdekében a pénzintézetek telefonon keresztül is fogadják a megkereséseket automata telefonszolgálat, illetve ügyintézőik segítségével.

Tájékoztatónk a telebanki szolgáltatás általános, legjellemzőbb tulajdonságait ismerteti, a szolgáltatás azonban intézményenként változó lehet. Érdeklődjön számlavezető intézményénél a szolgáltatás pontos és részletes feltételeiről, díjairól, kondícióiról és a szükséges technikai feltételekről, követelményekről!

Fontos, hogy a bank soha semmilyen okból nem kéri telefonon a banki jelszavunkat, a bankkártyánk számát, biztonsági (CVC2/CVV2) kódját, vagy a biztonsági jóváhagyás (SMS, push üzenet) kódját. Soha nem kéri idegen alkalmazás telepítését vagy idegen oldalra történő belépést sem. 

Amennyiben váratlanul keres a banki ügyintéző, óvakodjunk a személyes adatok kiadásától. Ha bármilyen gyanús jelet észlelünk, például a fenti adatokat kéri tőlünk a bank, vagy sürgős cselekvésre, letöltésre akarnak rávenni minket, azonnal bontsuk a vonalat és jelentsük a bankunknak az esetet. Amennyiben nem vagyunk biztosak abban, hogy valódi banki ügyintézővel beszélünk, bontsuk a vonalat és telefonáljunk mi a hivatalos elérhetőségek egyikén.  

Milyen banki szolgáltatások érhetők el telebankon keresztül?

A telebanki szolgáltatások elérése általában kedvezményes tarifával hívható call centereken keresztül lehetséges. Az ilyen módon nyújtott szolgáltatások egy részéhez nem szükséges az ügyfélnek azonosítania magát, más részükhöz viszont kötelező, ellenkező esetben a szolgáltatás nem érhető el.

Mindenki által igénybe vehető, nem ügyfél-azonosításhoz kötött szolgáltatások:

  • általános információk a szolgáltatóról;
  • információ a pénzügyi intézmény termékeiről és szolgáltatásairól, kamatokról, kondíciókról;
  • információ aktuális ajánlatokról, akciókról, kedvezményekről;
  • tájékoztatás valuta- és devizaárfolyamokról.

Az intézmény ügyfelei számára elérhető, azonosításhoz kötött szolgáltatások:

  • leggyakrabban nyújtott szolgáltatások:
    • információnyújtás számlaegyenlegről;
    • információnyújtás számlatörténetről;
    • hitelinformációk;
    • forintátutalások indítása, átvezetés saját számlák között;
    • csoportos beszedési megbízásra szóló felhatalmazás rögzítése, módosítása, megszüntetése;
    • állandó átutalási megbízás felvétele, módosítása, megszüntetése;
    • devizaátutalási megbízások indítása, devizakonverzió rögzítése;
    • forint- és devizabetétek lekötése, módosítása, visszavezetése;
    • bank- és hitelkártya-aktiválás, -letiltás (egyes esetekben azonosítás nélkül is végrehajtható);
    • bankkártyalimit módosítása;
    • kivonatok, igazolások kiállításának kérése, kezdeményezése;
    • nagy összegű készpénzfelvételi igény bejelentése;
    • visszaélések bejelentése.
  • speciális szolgáltatások
    • mobiltelefon-egyenleg feltöltése;
    • szolgáltatások igénylése és módosítása (pl. mobilnetbank, internetbank, SMS-szolgáltatás).

Hogyan igényelhető a telebank szolgáltatás?

Telebank szolgáltatás a számlavezető intézménynél igényelhető, amivel összefüggésben egy erre vonatkozó szerződést kell aláírni. A szerződés megkötésére sor kerülhet a számlaszerződés megkötésekor, de utólag is kérhető. A szerződés megkötése után kapja meg az ügyfél a felhasználói azonosítót és a jelszót (telefonos PIN-kód), valamint egy részletes tájékoztatást a használatról.

A felhasználói azonosító és a jelszó mellett egyes szolgáltatók egyéb biztonságos azonosítási módszereket is alkalmazhatnak. Mindezek az intézkedések az ügyfelek személyes adatainak védelmét szolgálják. A telebankkal kapcsolatos biztonsági kérdésekről bővebben az e-banking biztonság menüpontban olvashat.

Milyen technikai feltételei vannak a telebankon keresztüli ügyintézésnek?

Pénzügyek telebankon keresztüli intézéséhez minimális technikai háttérre jellemzően mindenképp szükség van:

  • a telefonos menürendszert TONE-üzemmódú telefonról lehet használni, vagyis olyan készülékről, amelyen lehetőség van nyomógombok használatára;
  • bizonyos szolgáltatások csak a felhasználói azonosító és jelszó megadása után érhetők el, de a pénzügyi szolgáltató egyéb biztonsági elemeket is alkalmazhat;
  • amennyiben SMS-ben értesítő érkezik a sikeres telebank-azonosításról, SMS fogadására alkalmas mobiltelefon-készülék és előfizetés szükséges.

Utolsó frissítés: 2024. október 24.

 

Ez a weboldal sütiket használ a kényelmesebb böngészés érdekében. A honlap használatával Ön elfogadja, hogy az oldal sütiket használ. Kérjük, olvassa elSüti tájékoztatónkat,amelyben további információkat olvashat a sütikről és azt is megtudhatja, hogyan tudja kikapcsolni vagy törölni őket.Elfogadom

Tájékoztatjuk, hogy az adatvédelmi jogszabályoknak való megfelelés érdekébenAdatvédelmi tájékoztatónkmegváltozott.Értem