Elektronikus ügyintézés
nyomtatásElektronikus ügyintézés
Az MNB lehetővé teszi ügyfelei számára, hogy a közzétett elektronikus űrlap kitöltésével és Ügyfélkapun keresztül történő benyújtásával elektronikus ügyintézést kezdeményezzenek.
Az elektronikus ügyintézés lépései
- Ellenőrizze, hogy számítógépére telepítve van-e az Általános Nyomtatványkitöltő program JAVA-s változata. Ha nincs, akkor kérjük, a NAV oldaláról töltse le és az ott található leírás alapján telepítse azt! Az elektronikus ügyintézés indításához szükséges űrlap csak a fenti program telepítését követően használható.
- Töltse le az elektronikus ügyintézés kezdeményezéséhez szükséges űrlapunkat, valamint a kapcsolódó súgó állomány telepítőkészletét!
- A letöltött űrlapot és a súgó állományt telepítse számítógépére! Ezt megteheti a letöltéssel egyidejűleg is.
- Töltse ki az űrlapot az Általános Nyomtatványkitöltő programmal, majd elektronikusan küldje el a következő pontban leírtak szerint! Lehetősége van a nyomtatványhoz csatolmányokat is rögzíteni, a program súgójában ismertetett módon.
- A beküldésre szánt űrlapot elő kell készíteni a „Kapcsolat az Ügyfélkapuval”/„Nyomtatvány megjelölése elektronikus beküldésre” menüpontban.
- A kitöltött űrlapot küldje el a „Kapcsolat az Ügyfélkapuval”/„Nyomtatvány közvetlen beküldése az Ügyfélkapun keresztül” menüpontra kattintva, vagy mentse el a program súgójában ismertetett módon, majd töltse fel a www.magyarorszag.hu oldalra!
Az Ügyfélkapun keresztül benyújtott kérelmekre, megkeresésekre az MNB elektronikus úton, az ügyfél ügyfélkapu tárhelyére küldött, digitális aláírással ellátott elektronikus iratban válaszol, ha az ügyfél kifejezetten máshogyan nem rendelkezik.
Utolsó frissítés: 2024. június 6.