Elektronikus ügyintézés
nyomtatásElektronikus ügyintézés
Az MNB lehetővé teszi ügyfelei számára, hogy az MNB hitelesített adatok fogadására szolgáló elektronikus rendszerében (a továbbiakban: ERA) közzétett, a Magyar Nemzeti Bankhoz címzett fogyasztói kérelem (a továbbiakban Fogyasztói kérelem) elektronikus űrlap kitöltésével és beküldésével elektronikus ügyintézést kezdeményezzenek.
A Fogyasztói kérelem űrlap elektronikus beküldésének lépései
- A https://era.mnb.hu/ERA.WEB/ linkre kattintva lépjen be az ERA felületre.
- Válassza a „Belépés KAÜ-vel” lehetőséget, ezzel átlépve a Központi Azonosítási Ügynök (KAÜ) honlapjának Bejelentkezésre szolgáló aloldalára.
- A belépés érdekében válasszon az azonosítási módok közül és végezze el az azonosítást. Az azonosítást követően automatikusan megjelenik az ERA felülete.
- Az ERA felületen a „Szolgáltatások” menüpontban válassza ki a „Természetes személyek elektronikus ügyintézése” menüpontot.
- Következő lépésként a bal oldali menüsorban válassza ki a „Fogyasztói kérelem” menüpontot.
- Az „UIK_1001_v1 Fogyasztói kérelem” kifejezésre kattintva tudja szerkesztésre megnyitni a Magyar Nemzeti Bankhoz címzett fogyasztói kérelem űrlapot.
- Töltse ki az űrlapot, lehetősége van az űrlaphoz csatolmányokat is rögzíteni, és kattintson az űrlap alján található „Áttekintés és beküldés” gombra.
Az ERA felületen keresztül benyújtott Fogyasztói kérelmekre, megkeresésekre az MNB elektronikus úton, az ügyfél elektronikus kézbesítési tárhelyére küldött, digitális aláírással ellátott elektronikus iratban válaszol, ha az ügyfél kifejezetten máshogyan nem rendelkezik.