Elektronikus ügyintézés
nyomtatásElektronikus ügyintézés
Az MNB lehetővé teszi ügyfelei számára, hogy a közzétett elektronikus űrlap kitöltésével és a Központi Ügyfél-regisztrációs Nyilvántartás-regisztrációhoz tartozó elektronikus kézbesítési tárhelyen keresztül történő benyújtásával elektronikus ügyintézést kezdeményezzenek. A belépési lehetőségekről a Kormányzati Azonosítási Ügynök (KAÜ) honlapján talál tájékoztatást.
Az elektronikus ügyintézés lépései
- Ellenőrizze, hogy számítógépére telepítve van-e az Általános Nyomtatványkitöltő program JAVA-s változata. Ha nincs, akkor kérjük, a NAV oldaláról töltse le és az ott található leírás alapján telepítse azt! Az elektronikus ügyintézés indításához szükséges űrlap csak a fenti program telepítését követően használható.
- Töltse le az elektronikus ügyintézés kezdeményezéséhez szükséges űrlapunkat, valamint a kapcsolódó súgó állomány telepítőkészletét!
- A letöltött űrlapot és a súgó állományt telepítse számítógépére! Ezt megteheti a letöltéssel egyidejűleg is.
- Töltse ki az űrlapot az Általános Nyomtatványkitöltő programmal, majd elektronikusan küldje el a következő pontban leírtak szerint! Lehetősége van a nyomtatványhoz csatolmányokat is rögzíteni, a program súgójában ismertetett módon.
- A beküldésre szánt űrlapot elő kell készíteni a „Kapcsolat az Ügyfélkapuval”/„Nyomtatvány megjelölése elektronikus beküldésre” menüpontban.
- A kitöltött űrlapot küldje el a „Kapcsolat az Ügyfélkapuval”/„Nyomtatvány közvetlen beküldése az Ügyfélkapun keresztül” menüpontra kattintva, vagy mentse el a program súgójában ismertetett módon, majd töltse fel a www.magyarorszag.hu oldalra!
Az elektronikus kézbesítési tárhelyen keresztül benyújtott kérelmekre, megkeresésekre az MNB elektronikus úton, az ügyfél elektronikus kézbesítési tárhelyére küldött, digitális aláírással ellátott elektronikus iratban válaszol, ha az ügyfél kifejezetten máshogyan nem rendelkezik.
Utolsó frissítés: 2024. december 23.