A szolgáltató válasza
nyomtatásA szolgáltató válasza
A pénzügyi szolgáltató kötelessége panasz esetén
- a panasz beérkezésétől, közlésétől számított 30 napon belül, pénzforgalmi szolgáltatással* összefüggő írásbeli panasz esetén 15 munkanapon belül érdemi, teljes körű, írásbeli választ adni Önnek;
- a pénzforgalmi szolgáltatással összefüggő panasz valamennyi elemét 15 munkanapon belül megválaszolni, amennyiben a panasz a pénzügyi szolgáltatón kívül álló okok miatt 15 munkanapon belül nem válaszolható meg, a szolgáltató ideiglenes választ köteles küldeni Önnek, amely az érdemi válasz késedelmének okait, valamint a végső válasz határidejét is tartalmazza;
- pénzforgalmi szolgáltatással összefüggő panasz esetén a végső választ a panasz közlését követő 35. munkanapig megválaszolni;
- javaslatot tenni a panasz rendezésére, a döntését pontos, közérthető, egyértelmű, indokolással kell ellátnia;
- a panasz elutasítása esetén annak indokáról tájékoztatást adni.
A pénzügyi szolgáltató a panasz elutasítása esetén tájékoztatást ad arról, hogy álláspontja szerint az ügyfél a panasszal és a panaszkezeléssel kapcsolatban
- a Pénzügyi Békéltető Testülethez fordulhat, ha ügye a pénzügyi szolgáltatóval létrejött, szolgáltatás igénybevételére vonatkozó jogviszonnyal, illetve szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos, vagy
- a Magyar Nemzeti Bank fogyasztóvédelmi eljárását kezdeményezheti, ha a panasz a fogyasztóvédelmi rendelkezések megsértésének kivizsgálására irányult.
Ha a pénzügyi szolgáltató elutasítja a panaszt, és az mindkét eljárást érinti, azt is meghatározza, hogy a panasz mely részével hová lehet fordulni.
A pénzügyi szolgáltató az elutasító döntésében köteles feltüntetni
- a Pénzügyi Békéltető Testület aktuális levelezési címét, telefonos és elektronikus elérhetőségét, székhelyét, internetes elérhetőségét és azt, hogy tett-e általános alávetési nyilatkozatot a Pénzügyi Békéltető Testület felé,
- a Magyar Nemzeti Bank aktuális, a pénzügyi fogyasztóvédelmi tárgyú megkeresések fogadására kialakított ügyfélszolgálati levelezési címét, telefonszámát , valamint
- a bírósági út lehetőségét, továbbá
- a kérelem benyújtásához szükséges formanyomtatványok elektronikus és ügyfélszolgálati elérhetőségét is.
Ön kérheti, hogy a pénzügyi szolgáltató költségmentesen megküldje Önnek a szükséges formanyomtatványokat, amelyeket megtalál a Formanyomtatványok menüpont alatt is.
A pénzügyi panasszal kapcsolatban további információ a vonatkozó, Pénzügyi panasz c. Pénzügyi Navigátor füzetben olvasható.
*Pénzforgalmi szolgáltatások:
- fizetési számlára történő készpénzbefizetést lehetővé tevő szolgáltatás, valamint a fizetési számla vezetéséhez szükséges összes tevékenység;
- fizetési számláról történő készpénzkifizetést lehetővé tevő szolgáltatás, valamint a fizetési számla vezetéséhez szükséges összes tevékenység;
- fizetési műveletek fizetési számlák közötti teljesítése és ugyanez a művelet akkor is, ha a fizetési művelet teljesítése a pénzforgalmi szolgáltatást igénybe vevő ügyfél rendelkezésére álló hitelkeretből történik;
- készpénzhelyettesítő fizetési eszköz kibocsátása - ide nem értve a csekket és az elektronikus pénzt –, valamint fizetési műveletek elfogadása;
- készpénzátutalás;
- fizetéskezdeményezési szolgáltatás;
- számlainformációs szolgáltatás.
Utolsó frissítés: 2024. június 4.