Kedves Látogató! Amennyiben hibát talál az oldalon, vagy további, technikai okokból adódó problémája merül fel, kérjük, hívja az ügyfélszolgálatot. Telefonszám 06-80-203-776. Köszönettel Magyar Nemzeti Bank.
EN
EN

A szolgáltató válasza

nyomtatás

A szolgáltató válasza

A pénzügyi szolgáltató kötelessége panasz esetén

  • a panasz beérkezésétől, közlésétől számított 30 napon belül, pénzforgalmi szolgáltatással*  összefüggő írásbeli panasz esetén 15 munkanapon belül érdemi, teljes körű, írásbeli választ adni Önnek;
    • a pénzforgalmi szolgáltatással összefüggő panasz valamennyi elemét 15 munkanapon belül megválaszolni, amennyiben a panasz a pénzügyi szolgáltatón kívül álló okok miatt 15 munkanapon belül nem válaszolható meg, a szolgáltató ideiglenes választ köteles küldeni Önnek, amely az érdemi válasz késedelmének okait, valamint a végső válasz határidejét is tartalmazza;
    • pénzforgalmi szolgáltatással összefüggő panasz esetén a végső választ a panasz közlését követő 35. munkanapig megválaszolni;
  • javaslatot tenni a panasz rendezésére, a döntését pontos, közérthető, egyértelmű, indokolással kell ellátnia;
  • a panasz elutasítása esetén annak indokáról tájékoztatást adni.

A pénzügyi szolgáltató a panasz elutasítása esetén tájékoztatást ad arról, hogy álláspontja szerint az ügyfél a panasszal és a panaszkezeléssel kapcsolatban

  • a Pénzügyi Békéltető Testülethez fordulhat, ha ügye a pénzügyi szolgáltatóval létrejött, szolgáltatás igénybevételére vonatkozó jogviszonnyal, illetve szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos, vagy
  • a Magyar Nemzeti Bank fogyasztóvédelmi eljárását kezdeményezheti, ha a panasz a fogyasztóvédelmi rendelkezések megsértésének kivizsgálására irányult.

Ha a pénzügyi szolgáltató elutasítja a panaszt, és az mindkét eljárást érinti, azt is meghatározza, hogy a panasz mely részével hová lehet fordulni.

A pénzügyi szolgáltató az elutasító döntésében köteles feltüntetni

  • a Pénzügyi Békéltető Testület aktuális levelezési címét, telefonos és elektronikus elérhetőségét, székhelyét, internetes elérhetőségét és azt, hogy tett-e általános alávetési nyilatkozatot a Pénzügyi Békéltető Testület felé,
  • a Magyar Nemzeti Bank aktuális, a pénzügyi fogyasztóvédelmi tárgyú megkeresések fogadására kialakított ügyfélszolgálati levelezési címét, telefonszámát , valamint
  • a bírósági út lehetőségét, továbbá
  • a kérelem benyújtásához szükséges formanyomtatványok elektronikus és ügyfélszolgálati elérhetőségét is.

Ön kérheti, hogy a pénzügyi szolgáltató költségmentesen megküldje Önnek a szükséges formanyomtatványokat, amelyeket megtalál a Formanyomtatványok menüpont alatt is.

A pénzügyi panasszal kapcsolatban további információ a vonatkozó, Pénzügyi panasz c. Pénzügyi Navigátor füzetben olvasható.

*Pénzforgalmi szolgáltatások:

    • fizetési számlára történő készpénzbefizetést lehetővé tevő szolgáltatás, valamint a fizetési számla vezetéséhez szükséges összes tevékenység; 
    • fizetési számláról történő készpénzkifizetést lehetővé tevő szolgáltatás, valamint a fizetési számla vezetéséhez szükséges összes tevékenység; 
    • fizetési műveletek fizetési számlák közötti teljesítése és ugyanez a művelet akkor is, ha a fizetési művelet teljesítése a pénzforgalmi szolgáltatást igénybe vevő ügyfél rendelkezésére álló hitelkeretből történik; 
    • készpénzhelyettesítő fizetési eszköz kibocsátása - ide nem értve a csekket és az elektronikus pénzt –, valamint fizetési műveletek elfogadása; 
    • készpénzátutalás; 
    • fizetéskezdeményezési szolgáltatás; 
    • számlainformációs szolgáltatás.

Utolsó frissítés: 2024. június 4.

 

Ez a weboldal sütiket használ a kényelmesebb böngészés érdekében. A honlap használatával Ön elfogadja, hogy az oldal sütiket használ. Kérjük, olvassa elSüti tájékoztatónkat,amelyben további információkat olvashat a sütikről és azt is megtudhatja, hogyan tudja kikapcsolni vagy törölni őket.Elfogadom

Tájékoztatjuk, hogy az adatvédelmi jogszabályoknak való megfelelés érdekébenAdatvédelmi tájékoztatónkmegváltozott.Értem