Panasz a szolgáltatónak
nyomtatásMit kell tudnom a pénzügyi szolgáltató panaszkezelési eljárásáról?
Amennyiben Önnek kifogása keletkezett pénzügyi szolgáltatójával szemben, ne féljen kérdezni, vagy jelezni észrevételét!
Ne feledje!
Önnek jogában áll teljes körű tájékoztatást kérni, szolgáltatójának pedig kötelessége megadnia azt Önnek. Fogyasztói jogairól bővebben itt olvashat.
Amennyiben nem tájékoztatást vagy felvilágosítást szeretne kérni pénzügyi szolgáltatójától, hanem kifogása van annak valamely eljárásával vagy szolgáltatásával kapcsolatban, akkor azt panaszként jelezze pénzügyi szolgáltatója felé, amiért külön díj nem számítható fel, vagyis ingyenesen megteheti azt.
Hol találhatom meg a panasz-formanyomtatványt?
A pénzügyi szolgáltatójához benyújtandó panasz összeállításához segítséget nyújthat Önnek az MNB panaszűrlapmintája, amelyet ide kattintva érhet el. Fontos megjegyezni azonban, hogy sok esetben a pénzügyi szolgáltatók saját maguk is készítenek panaszűrlapot. Ezt megtalálhatja pénzügyi szolgáltatója honlapján vagy kérheti a személyes ügyfélszolgálaton is.
Ne feledje!
Adott esetben célszerű lehet az intézmény saját formanyomtatványát használnia.
Hogyan érdemes megfogalmaznom a panaszom?
A panaszügyintézést segíti, ha Ön a panaszában figyelembe veszi az alábbi szempontokat:
- pontosan megjelöli
pénzügyi szolgáltatója eljárásával/szolgáltatásával kapcsolatos kifogásait,
és azokat az információkat (pl. a panasszal érintett szerződés száma stb.),
amelyek panasza alapjául szolgálnak, vagy álláspontját igazolják;
- amennyiben több
kifogást is előterjeszt pénzügyi szolgáltatója eljárása kapcsán, azokat elkülönítetten közli, lehetőség szerint
felsorolásszerűen rögzíti azokat;
- konkrét kérést fogalmaz
meg, amelyben javaslatot tesz a panasz rendezésére, megoldására;
- álláspontját okirattal, dokumentummal
támasztja alá.
Meghatalmazotton keresztül is leadhatom a panaszomat?
Panaszát – az előzőek szerinti bármely módon - akár meghatalmazott útján is benyújthatja pénzügyi szolgáltatójához. Amennyiben meghatalmazott útján jár el, a meghatalmazást közokiratba vagy teljes bizonyító erejű magánokiratba kell foglalni (pl. a nem Ön által írt meghatalmazást két tanúnak kell aláírással hitelesíteni).
Pénzügyi szolgáltatójának kötelessége az Ön panaszát a panaszkezeléssel foglalkozó szervezeti egység részére továbbítani függetlenül attól, hogy az ügyfélforgalom számára nyitva álló helyiségben mely ügyintézőnek adja át panaszát.
Ne feledje!
- Mindig tegye egyértelművé, hogy az adott esetben panasszal él, mert jogszabály a
panaszra vonatkozóan írja elő a pénzügyi szolgáltatók számára a meghatározott határidőn belüli, főszabályként 30 napos
válaszadási kötelezettséget.
- A pénzügyi szolgáltatónak
a panaszkezelési szabályzatot bármely ügyfélszolgálati irodában hozzáférhetővé
kell tennie és az kikérhető.
A vitarendezési fórumok összefoglaló táblázatáért kattintson ide!
Utolsó frissítés: 2020. január 29.