Kedves Látogató! Amennyiben hibát talál az oldalon, vagy további, technikai okokból adódó problémája merül fel, kérjük, hívja az ügyfélszolgálatot. Telefonszám 06-80-203-776. Köszönettel Magyar Nemzeti Bank.
EN
EN

Hol folyik el a pénzem? - Spóroljon pénzügyi szokásain!

nyomtatás

Hol folyik el a pénzem? - Spóroljon pénzügyi szokásain!

20.000 forint évente az SMS-szolgáltatásokért? Rutinszerűen meghosszabbított biztosítások? A mindennapokban észre sem vesszük, pedig havonta akár több 10.000 forint is elfolyik a családi kasszából a nem testreszabott pénzügyi döntéseink hatására. 

Átgondolt számlaválasztás – csökkenő költségek

Egy tényleges igényeinkhez igazodó bankszámlával sokat spórolhatunk! Nem biztos, hogy számunkra is az a legjobb, amit barátaink, szüleink vagy munkatársaink használnak. Ma már nem jelent nehézkes ügyintézést egy bankszámlaváltás: a legtöbb szolgáltatónál lehetőség van online számlanyitásra, míg egyszerűsített eljárással akár 13 munkanap alatt válthatunk. 

Döntésünk előtt gondoljuk át, hogy

• mikor és mire használjuk bankszámlánkat;
• használunk-e az adott bankszámlához bankkártyát, és ha igen, mire;
• nyilatkoztunk-e az ingyenes készpénzfelvételi igényünkről;
• szükségünk van-e minden kapcsolódó szolgáltatásra!

Tekintsük át ezen szolgáltatások díját – ezt megtehetjük éves díjkimutatásunk alapján!

A számunkra legjobb számlacsomag kiválasztása nem egyszeri feladat: legalább féléves rendszerességgel ajánlott felülvizsgálni a szolgáltatások körét, és aktuális igényeinkhez igazítani a konstrukciót. Az egyes bankok ajánlatai, a kapcsolódó szolgáltatásaik, valamint azok díjai eltérőek lehetnek. A kényelmes és gyors számlaválasztáshoz használjuk az MNB Bankszámlaválasztóját!

Vizsgáljuk felül biztosításainkat is! Váltsunk kedvezőbbre!

Ha egy biztosítási szerződést nem a valós igényeinkhez igazítva kötünk meg, az felesleges kiadáshoz, vagy éppen kellemetlen meglepetéshez vezet egy esetleges káresemény bekövetkeztekor. Mind a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításunkat, mind a választható cascót javasolt évente felülvizsgálni, és több szolgáltató ajánlatát összehasonlítani.

Előfordulhat, hogy akár ugyanannál a szolgáltatónál is kedvezőbb feltételeket érhetünk el, ha korábbi szerződésünk meghosszabbítása helyett azt szabályosan felmondjuk, és „új ügyfélként” új szerződést kötünk.  Ha online kapcsolattartást és elektronikus fizetést vállalunk, szintén díjkedvezményeket érhetünk el. 

A szerződéses feltételek közül a biztosítási díj mértéke mellett a legfontosabb szempont, hogy a biztosítás milyen káreseményekre terjed ki, illetve melyek a biztosító mentesülésének esetei. Pénzügyi Navigátor füzetünkből megismerheti a megfelelő biztosítás kiválasztásának szempontjait.

Nézzük át telekommunikációs előfizetéseinket!

Érdemes átgondolni, hogy valóban kihasználjuk-e vásárolt telekommunikációs szolgáltatásainkat (telefon, kábeltévé, internet). Ha igényeinkhez igazodva összehasonlítjuk a különböző szolgáltatók ajánlatait, a szerződéses időszak/hűségidő lejártával egy váltással akár jelentős összegeket takaríthatunk meg. Nézzünk utána, hogy a családtagok különböző előfizetéseit lehet-e „csomagba” rendezni! Az MNB Háztartásiköltségvetés-kalkulátorával áttekinthetjük, hogy kiadásainak mekkora hányadát jelentik ezek a tételek. 

Figyeljünk a „pénznyelőkre”!

Háztartásunk költségvetését sok, szinte láthatatlan tétel is terhelheti. Ezek beazonosításához kattintsunk a Pénziránytű Alapítvány Pénznyelők kalkulátorára, mely a kiadások felülvizsgálata mellett fogyasztási szokásaink átgondolásához is segítséget nyújt.

Utoljára frissítve: 2024. október 4.

Ez a weboldal sütiket használ a kényelmesebb böngészés érdekében. A honlap használatával Ön elfogadja, hogy az oldal sütiket használ. Kérjük, olvassa elSüti tájékoztatónkat,amelyben további információkat olvashat a sütikről és azt is megtudhatja, hogyan tudja kikapcsolni vagy törölni őket.Elfogadom

Tájékoztatjuk, hogy az adatvédelmi jogszabályoknak való megfelelés érdekébenAdatvédelmi tájékoztatónkmegváltozott.Értem