Kedves Látogató! Amennyiben hibát talál az oldalon, vagy további, technikai okokból adódó problémája merül fel, kérjük, hívja az ügyfélszolgálatot. Telefonszám 06-80-203-776. Köszönettel Magyar Nemzeti Bank.
EN
EN

Qvik fizetési megoldások

nyomtatás

Qvik fizetési megoldások

Az Azonnali Fizetésre épülő új qvik szolgáltatások ingyenes, biztonságos, hazai és kényelmes elektronikus fizetési megoldásokat kínálnak, amiket mobilbankos applikációval lehet igénybe venni minden olyan kereskedőnél, szolgáltatónál, amelynél a fizetés helyén (POS-terminál, honlap, kassza, számlalevél stb.) feltüntetik a qvik logót. 

Fontos, hogy egyik szolgáltatás sem jelent automatikus fizetést, átutalást: a qvik szolgáltatások csupán átutalási adatokat biztosítanak az azonnali utalás indítására, amiket a kedvezményezettek küldenek a vásárlóknak. Ennek köszönhetően egyszerűbb az adott vásárláshoz, szolgálatáshoz kapcsolódó átutalás indítása, de minden esetben a vásárló dönti el, hogy jóváhagyja-e az adott tranzakciót.

2024. szeptember 1-jétől négyféle új qvik fizetési mód áll az ügyfelek rendelkezésére.

• A qvik-QR esetében a kedvezményezett kereskedő, szolgáltató a vásárlás összegéről qvik-QR-t generál, ami szerepelhet például erre alkalmas POS terminálon, webshopon vagy számlán – akár nyomtatva is. A qvik-QR tartalmaz minden szükséges fizetési adatot, a mobiltelefon kamerájával csak le kell olvasni, jóváhagyással pedig indítható is az átutalás. Fontos, hogy minden qvik-QR csak egyszer fizethető ki, így nem kell tartani a duplikált kifizetéstől sem.

• A qvik-NFC, azaz érintés alapú fizetés azokon a helyeken alkalmazható, amelyeknél szerepel a terminálon a qvik logó. Ebben az esetben csak a terminálhoz kell érinteni az NFC-képes okoseszközt (pl. mobiltelefon, okoskarkötő), és jóváhagyás esetén pár másodperc alatt teljesül az átutalás.

• A qvik-LINK akkor lehet segítség az átutalás gyors és kényelmes elindításához, amikor egy kereskedő, szolgáltató mobilalkalmazásából vásárolunk. Ebben az esetben a fizetés során a qvik fizetési módot kell kiválasztani az applikációban és kattintás után a saját mobilbankunk átutalási felületére jutunk. Ez esetben is jóváhagyással indítható az azonnali átutalás.

• A qvik-kérelem lényegében egy mobil- vagy netbankból elküldött értesítés, melynek feladója azonnali átutalást kér saját maga részére a címzettől. A számlaszám mellett a qvik-kérelem küldhető másodlagos számlaazonosítóra (pl. mobiltelefonszám, e-mail-cím) is. Ha a fizetési kérelmet jóváhagyja a címzett, az azt küldő kedvezményezett 5 másodpercen belül megkapja a kért összeget.

A qvik-kérelem címzettje szabadon dönthet arról, hogy 

o azonnal vagy egy – érvényességi időn belüli – későbbi időpontban elfogadja,
o elutasítja, vagy
o figyelmen kívül hagyja azt.

A kérelem érvényességi ideje legfeljebb két hónap lehet, de a küldő fél ennél rövidebb időt is megadhat.

A jövőben qvik-kérelem érkezhet egy közműszolgáltatótól, egy webshopos vásárlás alkalmával, utánvételes csomagküldés során, vagy fizikai vásárlás esetében, de akár egy ismerőstől is.

A qvik fizetések esetében is legyen elővigyázatos!

Mindegyik fizetési megoldás használata során fontos, hogy minden esetben – még a fizetés jóváhagyása előtt – ellenőrizze az átutalás adatait, különösen az összeg helyességét, valamint a kedvezményezetti mezőt, azaz hogy ki az utalás kedvezményezettje. Ha hibát észlel az adatokban, ne hagyja jóvá a tranzakciót!

Csak megbízható, ellenőrzött kereskedő applikációját használja vásárlásra. A qvik-linkes fizetés soha nem irányít weboldalra és nem kér banki azonosítókat, hanem automatikusan a mobilbanki applikációba – több esetén az Ön által kiválasztottba – navigál. Ha ettől eltérőt tapasztal, függessze fel a tranzakciót és haladéktalanul vegye fel a kapcsolatot a bankjával! 

Qvik-QR esetén fontos, hogy csak megbízható, ellenőrzött forrásból származó QR-kódot olvasson be a készülékével, különösen, ha azt e-mailben kapta, és gyanús a vásárlás, amire abban hivatkoznak (pl. nem emlékszik arra, hogy vásárolt az említett termékből vagy igénybe vette az adott szolgáltatást)! A qvik-QR fizetés soha nem irányít weboldalra és nem kér banki azonosítókat, hanem automatikusan a mobilbanki applikációba navigál. Ha ettől eltérőt tapasztal, függessze fel a tranzakciót és haladéktalanul vegye fel a kapcsolatot a bankjával! 

A digitális csalások elleni védelemhez hasznos tanácsokat talál a Védekezés a kibercsalások ellen c. cikkünkben, míg a qvikről az  MNB tájékoztatójában olvashat részletesebb ismertetőt.

Publikálva: 2024. szeptember 24.

Ez a weboldal sütiket használ a kényelmesebb böngészés érdekében. A honlap használatával Ön elfogadja, hogy az oldal sütiket használ. Kérjük, olvassa elSüti tájékoztatónkat,amelyben további információkat olvashat a sütikről és azt is megtudhatja, hogyan tudja kikapcsolni vagy törölni őket.Elfogadom

Tájékoztatjuk, hogy az adatvédelmi jogszabályoknak való megfelelés érdekébenAdatvédelmi tájékoztatónkmegváltozott.Értem